Sökning: "multikanaler."

Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade ordet multikanaler..

  1. 1. Pop-ups – digitala handelns långa arm?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Gustav Lingevik; Hoda Younes; [2022]
    Nyckelord :Multikanaler; Digital konsumtion; Pop-ups; Upplevt kundvärde; Köpprocessen; Business and Economics; Social Sciences;

    Sammanfattning : Tillväxten inom digital handel har bidragit till att konsumenters köpvanor har förändrats. För att överleva förändringarna har nya konsumtionsmönster bildats genom multi försäljningskanaler där verksamheter integrerar sina nuvarande försäljningskanaler med nya multikanaler såsom pop-ups. LÄS MER

  2. 2. Big data och CRM:s roll för konkurrenskraft i B2B-företag : En fallstudie kring hur konkurrenskraften i B2B-företag påverkas av big data och CRM

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Medieteknik

    Författare :Sofia Georgeson; Nicole Holmes; [2020]
    Nyckelord :CRM; CRMS; business to business; IS; big data; CRM; CRMS; B2B-företag; IS; big data;

    Sammanfattning : As a result of the increased use of the Internet, there are a number of challenges and opportunities regarding the ability to strengthen or weaken the competitive advantage between organizations. One of the challenges is an increased need to gather and manage large amounts of data (big data) as well as the need to develop processes and strategies for customer relationship management (CRM). LÄS MER

  3. 3. The Effects of E-commerce on Retail Property Values : A study about how the growth of e-commerce affects property values in the retail real estate sector

    Master-uppsats, KTH/Fastigheter och byggande

    Författare :Charlotte Lund; [2020]
    Nyckelord :E-commerce; retail; real estate; property valuation; Property values; omni-channel retailing; E-handel; detaljhandel; fastighetsvärdering; fastighetsvärden; multikanaler;

    Sammanfattning : With new ways of shopping, it could be assumed that not all actors within the retail sector will come out as winners. As the growth of e-commerce has been continuously rapid over many years, there is evidence for physical retailers suffering of sales losses. LÄS MER

  4. 4. Butiksdöden – myt eller verklighet? : En kvalitativ studie om vad den ökande e-handeln innebär för fysiska handelsplatser

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Julia Holmberg; Karl Forsblom; [2019]
    Nyckelord :E-commerce; the death of retail; physical stores; retail; omni-channel; multichannel.; E-handel; butiksdöd; fysisk handelsplats; detaljhandeln; omnikanaler; multikanaler.;

    Sammanfattning : Den fysiska handelsplatsen har länge varit kärnan inom handeln men utmanas nu av den växande e-handeln. Statistik från HUI Research och Svensk Handel visar att e-handeln i Sverige har haft en stark tillväxt de senaste åren som beräknas fortsätta öka. LÄS MER

  5. 5. Det är nya tider nu! En kvalitativ studie om synen på värde och förhållningssättet till självbetjäningsteknologi bland turismutvecklare

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Renée Björsell Thor; Henrik Rydberg; [2017]
    Nyckelord :Värde; värdeskapande; samskapande; självbetjäningsteknologi; turistbyrå; multikanaler.; Social Sciences;

    Sammanfattning : Denna uppsats har som syfte att skapa en djupare förståelse för hur turismutvecklare på olika destinationer möjliggör värdeskapande för sina kunder. Vi vill även bidra med en förståelse för de möjligheter och utmaningar som självbetjäningsteknologi medför i värdeskapandeprocessen. LÄS MER