Sökning: "multikulturellt projekt"
Hittade 5 uppsatser innehållade orden multikulturellt projekt.
1. Mjukvaruuteckling i multikulturellt team : En kvalitativ studie om kulturers påverkan på mjukvaruutvecklingsprojekt
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)Sammanfattning : Studier visar på att mjukvaruutvecklingsprojekt är känsliga och svåra att få i mål. Det blir dessutom allt vanligare med multikulturella arbetsgrupper inom mjukvaruutveckling och det för med sig ytterligare problem så som konflikter och missförstånd. LÄS MER
2. Malmös strategi för social hållbarhet med fokus på förorten
Master-uppsats, KTH/Industriell ekologiSammanfattning : This report covers the social sustainability agenda in the suburbs Rosengård and Kroksbäck, situated in Malmö. These suburbs where constructed mainly in the years 1960-1975 and are now in need of refurbishing. There is also a housing shortage in Malmö and the demand is mainly for inexpensive apartments. LÄS MER
3. Projektdeltagarnas upplevelser av kulturskillnader i ett multikulturellt projekt : En fallstudie genomförd inom mjukvarubranschen
Magister-uppsats, Handelshögskolan; Avdelningen för informatik och projektledningSammanfattning : Den ökade globaliseringen av arbetsmarknaden har resulterat i att internationella projekt bedrivs i högre omfattning. Detta är särskilt vanligt inom mjukvarubranschen, där företag ofta anställer dataspecialister från andra länder för att bredda sin kompetens. Internationella projekt innebär fler kulturskillnader på arbetsplatserna. LÄS MER
4. Etnisk mångfald : En studie av Länsförsäkringar Värmland
Kandidat-uppsats, Fakulteten för ekonomi, kommunikation och ITSammanfattning : De senaste åren har den etniska mångfalden ökat i Sverige och det har gjort Sverige till ett multikulturellt samhälle (Roth, 2004). Detta påverkar vårt vardagliga leverne och allt fler organisationer har börjat uppmärksamma de problem som de kulturella skillnaderna kan leda till. LÄS MER
5. National Branding - Sverige som varumärke
Magister-uppsats, Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Bakgrund: Globaliseringen leder till att länder i allt högre utsträckning konkurrerar med varandra om uppmärksamhet, respekt och tillit från investerare, turister, konsumenter, donatorer, invandrare och media. Ett kraftfullt och positivt varumärke utgör därför en viktig konkurrensfördel. LÄS MER