Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 431 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Klassisk musik för en ny publik : Ungdomstilltalande verktyg i konstmusikkonsertreklam

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för musik och bild (MB)

    Författare :Róza Tóth; [2024]
    Nyckelord :art music; classical music; young; youth; marketing; commercial; multimedia; Budafok Dohnányi Orchestra; Västerås Sinfonietta; TwoSet Violin; konstmusik; klassisk musik; konsert; ungdomar; marknadsföring; reklam; intermedialitet; Västerås Sinfonietta; Budafoki Dohnányi Zenekar; TwoSet Violin;

    Sammanfattning : Det är allmänt erkänt av forskare att klassisk musik förefaller förlora sin popularitet bland ungdomar, åtminstone i dess traditionella framförandeformer. Emellertid har det visats i undersökningar att vissa förändringar i utformning kan göra konstmusikkonserter mer intressanta för en yngre publik. LÄS MER

  2. 2. Collaborative Learning in an Immersive Virtual Environment: The Effects of Context and Retrieval Practice

    Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för psykologi

    Författare :Noelle Bender; [2024]
    Nyckelord :VR; collaborative Mapping; retrieval practice; contextual variation; desirable difficulty; ecological validity; Social Sciences;

    Sammanfattning : The accessibility of Virtual Reality (VR) enables the investigation of desirable difficulties originating from memory research with increased ecological validity. The two desirable difficulties include contextual variation and retrieval practice. LÄS MER

  3. 3. Incidental Vocabulary Learning in EFL Through Reading, Listening, and Watching

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå,

    Författare :Julia Ekman; Nawar Saleh; [2024]
    Nyckelord :Incidental vocabulary learning; Vocabulary retention; Digital tools; Language acquisition; Multimedia learning; Vocabulary retention; English as a foreign language EFL ; Second language L2 ;

    Sammanfattning : Incidental vocabulary learning is a form of acquiring new words without having a specific intention in the acquisition, and it can occur in or out of the educational frame (Hatami, 2017). In the digital age, incidental vocabulary acquisition is increased as learners encounter and assimilate new words through different online platforms and technological tools. LÄS MER

  4. 4. Multimediales Lernen anhand Der kleinen Raupe Nimmersatt im Deutschunterricht der sechsten Klasse an einer schwedischen Grundschule

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan Dalarna/Institutionen för språk, litteratur och lärande

    Författare :Nicole Riechmann; [2024]
    Nyckelord :Multimediales Lernen; Kinderbuch Die kleine Raupe Nimmersatt; Deutschunterricht; sechste Klasse; Schwedische Grundschule;

    Sammanfattning : Die vorliegende Arbeit behandelt das Thema multimediales Lernen. Der praktische Teil der Arbeit beschreibt die Vorbereitung und Durchführung einer Unterrichtseinheit mit dem Zweck der Wortschatz vertiefung und -erweiterung durch multimediales Lernen in der sechsten Klasse im Deutschunterricht an einer schwedischen Grundschule. LÄS MER

  5. 5. Multimodalitet i Eurovision Song Contest : Hur en publik bedömer ett musikframträdande på tv

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälle

    Författare :Nils Andersson; Matilda Lundberg; [2024]
    Nyckelord :Eurovision Song Contest; Tv-produktion; Multimodal; Audiovisuell; Audiell; Visuell; Modalitet;

    Sammanfattning : Since its debut 1956 Eurovision Song Contest has been a live televised music competition. Over several decades the contest has evolved and with modern technology the contest is about more than just the musical aspects. There are now many more factors to consider while watching and judging the competing acts. LÄS MER