Sökning: "multimodal analys"
Visar resultat 21 - 25 av 298 uppsatser innehållade orden multimodal analys.
21. Politisk kommunikation på Instagram : En multimodal analys av politikers Instagram-inlägg
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för litteraturvetenskap och retorikSammanfattning : .... LÄS MER
22. ”Här är stort och tomt” : En analys av interaktionen mellan verbalt- respektive visuellt narrativ i serieromanen Zenobia.
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Mittuniversitetet/Institutionen för humaniora och samhällsvetenskapSammanfattning : Syftet med den här uppsatsen är att redogöra för interaktionen mellan verbalt- respektive visuellt narrativ i serieromanen Zenobia. Mitt intresse för serieromaner vilket är en text som kombinerar ord och bild har sin grund i diskrepansen mellan den vardagliga- och vetenskapliga beskrivningen av begreppet text. LÄS MER
23. Diasporafilm & populärkultur : en multimodal diskursanalys av filmerna Boy from Heaven och Holy Spider
L2-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap; Lunds universitet/Institutionen för kommunikation och medierSammanfattning : Uppsatsen ‘Diasporafilm & populärkultur: En multimodal diskursanalys av filmerna Boy from Heaven och Holy Spider’ är skriven av Diana Kasatkina och Elisabet Åberg för fortsättningskursen i Medie- och kommunikationsvetenskap vid Institutionen för kommunikation och medier på Lunds universitet. I denna uppsats analyserar vi filmerna Boy from Heaven (2022) och Holy Spider (2022) med målet att utforska deras relationer till diasporiskt filmskapande samt populära, västerländska narrativa och stilistiska troper. LÄS MER
24. Feminism till salu! : En kvalitativ multimodal socialsemiotisk analys som undersöker hur femvertising materialiseras i tre svenska reklamfilmer
Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Selling Feminism is a qualitative multimodal social-semiotic analysis that examines and maps how social-semiotic resources are used to materialize femvertising in Swedish marketing communication. The study also discusses what the use of the identified resources can say about the Swedish culture's perception of feminism and the meaning of femvertising. LÄS MER
25. Olika barn behöver olika saker : En kvalitativ studie om svensklärares medvetenhet om användningen av multimodalitet och meningsskapande resurser
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikationSammanfattning : Tidigare forskning visar att lärare med hjälp av multimodalitet och meningsskapande resurser kan skapa meningsskapande undervisning som främjar elevers lärande men att det finns hinder i form av lärares kompetens och tolkning av styrdokumenten. Syftet med denna studie är att få en inblick i hur några svensklärare tillsammans uppfattar och beskriver hur de skapar multimodala lärandesituationer i ämnet svenska för årskurs 4–6. LÄS MER