Sökning: "multimodal intervention"
Visar resultat 1 - 5 av 20 uppsatser innehållade orden multimodal intervention.
1. Arbetsterapeutiska interventioner och dess effekter för vuxna personer med långvarig smärta : En litteraturöversikt
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Avdelningen för arbetsterapiSammanfattning : Långvarig smärta definieras som en obehaglig emotionell och sensorisk upplevelse som associeras med vävnadsskada eller hot om vävnadsskada. Långvarig smärta medför försämrad livskvalité och begränsad förmåga att utföra aktiviteter. LÄS MER
2. Kroppsmedvetenhet och tilltro till egen förmåga att vara fysiskt aktiv vid långvarig smärta
Magister-uppsats, Uppsala universitet/FysioterapiSammanfattning : Bakgrund: Långvarig smärta innebär stort lidande för individen. Multimodal rehabilitering har positiv påverkan på långvarig smärta, men det är ej känt vilken multimodal rehabilitering som är effektivast. Ökad kunskap om vilka delar i smärtrehabilitering som gör nytta är viktigt för att kunna optimera vården. LÄS MER
3. Cybermotstånd med en kvinnlig blick : En cyberfeministisk och multimodal kritisk diskursanalys av TikTok-hashtaggen#femalegaze
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskapSammanfattning : Denna studie använder sig av cyberfeministisk och multimodal kritisk diskursanalys som teorier för att närma sig den populära hashtaggen #femalegaze på sociala medieplattformen TikTok. Studien undersöker hur kvinnor använder sig av denna hashtag för att skapa diskursiva interventioner till dominanta diskurser rörande genusnormer. LÄS MER
4. Musikterapi vid postoperativ smärta : – En litteraturstudie
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för hälsa och välfärdSammanfattning : Bakgrund: Vid ett kirurgiskt ingrepp uppstår smärta till följd av en vävnadsskada. Smärta är en subjektiv upplevelse där sjuksköterskan har ett stort ansvar i patientens smärtbehandling. LÄS MER
5. Multimodala resurser för meningsskapande : En studie av lärarkognition i språkligt heterogena klassrum
Master-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för ämnesdidaktikSammanfattning : On the foundation of Multiliteracies presented by The New London Group (Cazden m.fl.1996) that calls for recognising students’ multilingualism and multimodality, this study seeks to explore what beliefs in-service teachers in linguistically diverse classrooms express about usage of multimodal resources for meaning making. LÄS MER