Sökning: "multimodal lärande formativ"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden multimodal lärande formativ.

  1. 1. Feedback i grundsärskolan. : Lärares beskrivningar av att använda sig av feedback i undervisningen.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)

    Författare :Frida Skoog; Elisabet Ringqvist; [2020]
    Nyckelord :Intellectual disability; teaching; feedback; communication; alternative and complementary communication; assessment for learning.; Intellektuell funktionsnedsättning; grundsärskolan; undervisning; feedback; kommunikation; multimodal kommunikation; formativ bedömning.;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att synliggöra lärares perspektiv på hur feedback görs föratt stödja elevens lärande i grundsärskolans undervisning. Två frågeställningarhar formulerats utifrån syftet: Med vilka olika verbala och icke-verbala uttryckkommunicerar lärare feedback till eleverna i undervisningen? och Hur beskriverlärare i grundsärskolan den feedback de ger sina elever? Studien har enkvalitativ ansats med semistrukturerade intervjuer där 10 intervjuer med lärareinom grundsärskolan har genomförts. LÄS MER

  2. 2. Digital portfolio i bildämnet : Synliggörande och delaktighet i lärandeprocessen

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för pedagogik (PED); Linnéuniversitetet/Institutionen för musik och bild (MB)

    Författare :Leena Joandi; [2017]
    Nyckelord :Digital portfolio; design for learning; multimodality; art education; learning process; assessment process; formative assessment; Digital portfolio; portfolio; multimodalitet; bilddidaktik; bildpedagogik; portföljarbete; mediering; synliggöra lärande; synliggöra bedömning; zpt; bfl; designteoretiskt perspektiv; lärprocesser; bedömningsprocess; formativ bedömning; dialog; asynkrotiska samtal;

    Sammanfattning : I studien undersöks användningen av digital portfolio i bildämnet och hur den digitala portfolion ingår i att synliggöra lärandeprocessen, samt hur den kan skapa en pågående dialog mellan elev och lärare. Vidare undersöks den digitala portfolions roll i elevers delaktighet i bedömningsprocessen. LÄS MER

  3. 3. Representation och kommunikativ praktik på museet : En designteoretisk multimodal studie

    Kandidat-uppsats, Institutionen för pedagogik och didaktik

    Författare :Elisabet Hansson; [2011]
    Nyckelord :Museer; utställning; museipedagogik; museibesökare; lärande; didaktik;

    Sammanfattning : Studiens syfte var att utifrån ett designteoretiskt multimodalt perspektiv belysa relationen mellan å ena sidan, den kommunikativa praktiken under en skolvisning av en museiutställning och å andra sidan elevers möjligheter till deltagande och lärande. I studien användes multimodal metod för konstruktion av data; deltagande observation med fotografi, självrapportering med bilder och fokusgruppintervju. LÄS MER