Sökning: "multipla intelligens"

Visar resultat 1 - 5 av 16 uppsatser innehållade orden multipla intelligens.

  1. 1. Online swarm exploration in virtual 3D environments : Possible approaches for expanding simulation-based game testing

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Veronica Hage; [2020]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : The use of AI-driven and simulation-based testing of games is becoming a more and more practiced method in the game development industry as present- day virtual 3D environments become more and more semantically complex. Test coverage (here defined as a metric of how many game states are reached in a set of simulation-based tests) in games can be generated by creating interaction between the virtual characters and their virtual environments. LÄS MER

  2. 2. Optimering av vägplanering för multipla agenter

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Simon Hedström; [2016]
    Nyckelord :vägplanering; artificiell intelligens; multipla agenter; navigationsgraf;

    Sammanfattning : Detta arbete undersöker möjligheten att reducera minnesanvändningen av Ozcan och Haciomeroglus (2015) navigationsmodell genom att byta den underliggande grafen. Navigationsmodellen baseras på A* men lägger till potentialvärde för cellerna samt riktningsvektorer som visar hur cellerna används och med dem beräknar fram en väg som följer flödet i cellerna. LÄS MER

  3. 3. Gitarrister - lika men olika

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Högskolan för scen och musik

    Författare :Gabriel Hjelm; Peter Sundin; [2014-07-16]
    Nyckelord :figuralt och formellt tillvägagångssätt; musikalisk-rytmisk intelligens; inlärningsstilar; individuella läroprocesser; mångfald; flexibilitet;

    Sammanfattning : Syftet med detta arbete är att undersöka hur erfarna gitarrister utvecklas och lär sig att spela sitt instrument, synliggöra olika individuella kompetenser och lärstilar samt visa på vilka konsekvenser detta får i rollen som musiker, men också som pedagog. Frågeställningarna handlar om hur olika gitarrister lär sig sitt instrument utifrån ett figuralt eller formellt tillvägagångssätt med anknytning till musikalisk- rytmisk intelligens, vad som händer när man övar utifrån sina minst utvecklade kompetenser och varför det är bra att som pedagog och musiker känna till olika lärstilar. LÄS MER

  4. 4. Actionplanering och Samarbete (APAC) mellan multipla AI-agenter

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska högskolan

    Författare :Henrik Gunnarsson; [2014]
    Nyckelord :ai; artificiell intelligens; artificial intelligence; goap; planning; planner; simulation; mas; agents; agent; astar; a star; a*; city building; city construction; unity; pathfinding; cooperation;

    Sammanfattning : This thesis covers an implementation of an artificial intelligence (AI) system for cooperation between multiple AI-agents. It was done as a part of a master thesis in Media Technology and a master thesis in Computer Engineering at Linköping University, campus Norrköping. LÄS MER

  5. 5. Action Planning and Cooperation (APAC) between multiple AI-agents

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska högskolan

    Författare :Rikard Gehlin; [2014]
    Nyckelord :artificiell intelligens; artificial intelligence; goal oriented action planning; GOAP; action planning and cooperation; APAC; planning; cooperation; action based; Datateknik; Datateknik;

    Sammanfattning : An architecture for actionbased planning and cooperation between multiple AI-agents based on the GOAP-architecture was developed together with a system to be used in advanced AI-courses at Linköping unversity. The architecture was implemented in this system to show the possibilities of our work. .. LÄS MER