Sökning: "multiple-choice questions"

Visar resultat 1 - 5 av 96 uppsatser innehållade orden multiple-choice questions.

  1. 1. Onlinedejting - ”det är liksom inte svart och vitt” : En enkätstudie om olika generationers attityder till onlinedejting i Sverige

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för ABM, digitala kulturer samt förlags- och bokmarknadskunskap

    Författare :Edith Lindstedt; Matilda Andersson; [2023]
    Nyckelord :onlinedejting; traditionell dejting; online-dejtingtjänster; attityder; relationer; digital klyfta; digitala infödingar; digital invandrare; generationer; identitet; algoritmer; hookup-kultur; matchmaking.; Cultural Sciences;

    Sammanfattning : In less than two decades, online dating services have gone from being seen as a marginal and stigmatised practice, to being a regular activity in people's social and romantic lives. This thesis intends to examine Swedish attitudes towards the digital phenomena of online dating and online dating services. LÄS MER

  2. 2. A narration of landscape identity with focus on people’s activities in Uppsala : case study: Luthagen, Uppsala

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Urban and Rural Development

    Författare :Hadis D. Heirati; [2023]
    Nyckelord :landscape identity; Uppsala; urban environments; machine learning; conceptual framework; landscape architecture; landscape elements; landscape attachment; Identity Weight Matrix;

    Sammanfattning : Understanding landscape identity. Through understanding the landscape identities and how residents identify their landscape, future plans can be considerably sustainable by preserving and promoting the characteristics of identity of the landscape and conducting the planned changes towards sustaining those values, meanings, and identities that are important for an integrated society. LÄS MER

  3. 3. "Om publiken inte litar på en nyhet förlorar den sitt värde" : En kvantitativ studie om Generation Z och deras nyhetsvanor på sociala medier.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för medier och journalistik (MJ)

    Författare :Erika Strand; Janne-Marie Reyelts; [2023]
    Nyckelord :Sociala medier; nyheter; Generation Z; digitalisering; källkritik; Uses and Gratification; pålitlighet;

    Sammanfattning : Today, social media is used not only for communication and entertainment, but also as one of the most important platforms for receiving news. A lot of young adults take part in news through social media and in many cases social media is the only source for socially important information. LÄS MER

  4. 4. Kunskap om dental erosion samt konsumtion av sur dryck bland ungdomar : En tvärsnittsstudie

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för hälsovetenskaper (from 2013)

    Författare :Mikaela Frycklund; Sofia Larsson; [2023]
    Nyckelord :Acidic drink; adolescents; consumption; dental erosion; knowledge; Dental erosion; konsumtion; kunskap; sur dryck; ungdomar;

    Sammanfattning : Introduktion/Bakgrund: Dental erosion är en irreversibel kemisk process som innebär förlust avtandsubstans. Läskförsäljning i Sverige ökar varje år och ungdomars konsumtion av läsk är en bidragandeorsak till dental erosion. LÄS MER

  5. 5. TRO INTE PÅ ALLT DU LÄSER : MISSINFORMATIONSEFFEKTEN

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för psykologi

    Författare :Olivia Paulsson; Emelie Jäderberg; [2023]
    Nyckelord :confidence; false memories; misinformation effect; police students; witness psychology; falska minnen; missinformationseffekten; polisstudenter; säkerhet; vittnespsykologi;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie var att undersöka hur studenters minnesprestation påverkas av missvisande information, om polisstudenters minnesprestation skiljer sig signifikant från psykologstudenters samt om säkerheten är högre på de betydande objekten, det vill säga de frågor som blivit manipulerade med missvisande information, än övriga frågor. Ett experiment genomfördes där urvalet bestod av polisstudenter (n = 45) och psykologstudenter (n = 19) på Umeå universitet. LÄS MER