Sökning: "muntlig presentation"
Visar resultat 21 - 25 av 44 uppsatser innehållade orden muntlig presentation.
21. Vaccination av barn : Informationens betydelse för föräldrarnas beslut att avstå eller inte från barnvaccinationsprogrammet
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för folkhälso- och vårdvetenskapSammanfattning : Bakgrund Vaccinets funktion i att begränsa och eliminera virusbaserade sjukdomar är vetenskapligt bevisat och dess inverkan på samhället sedan införseln av ett nationellt barnvaccinationsprogram har varit otvivelaktig. I och med vaccinationsprogrammets framgång har rädslan och förståelsen för hur farliga barnsjukdomarna var minskat. LÄS MER
22. PrePresentia : An appealing way to turn stage fright into stage delight
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för ekonomi, teknik och naturvetenskapSammanfattning : Vi har alla varit nervösa inför en muntlig presentation. Detta gäller allt från korta grupparbeten i grundskolan till Examensarbeten på Högskolan, eller ännu större i arbetslivet. Att vara måttligt nervös är önskvärt, då vi människor presterar bäst när vi är lite spända. LÄS MER
23. Retorik i skolan? : En undersökning kring muntlig framställning med inriktning på begreppet retorik
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Institutionen för språk, litteratur och interkulturSammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka hur pedagoger arbetar med muntliga framställningar och retorik i årskurs 1-3. Detta valdes dels för att det fångade mitt intresse samt egna erfarenheter. LÄS MER
24. Muntliga presentationer i arbetslivet : En empirisk studie av talares och åhörares attityder till muntliga presentationer på sin arbetsplats
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Litteraturvetenskapliga institutionenSammanfattning : .... LÄS MER
25. ”[…]har gjort en plansch så måste man ju berätta och visa” : - En diskursanalytisk studie av mellanstadieelevers föreställningar och attityder till muntlig framställning i svenskämnet
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Södertörns högskola/LärarutbildningenSammanfattning : The aim of this study was to take a closer look at attitudes concerning education using oral presentations as the main activity in Swedish language studies in a Swedish secondary school. To accomplish this, the study aimed to answer the following questions: • In what way do four groups of secondary school students talk about oral presentations in Swedish language studies? • Which preconceptions and attitudes to oral presentations do the student express? • Which discourses are actualized in the discussions and how are these constructed? Secondary school pupils were used as a primary source of knowledge here through the use of four semi-structured focus group discussions. LÄS MER