Sökning: "muntliga övningar i engelska"
Hittade 4 uppsatser innehållade orden muntliga övningar i engelska.
1. ”Viktigast att kunna prata. Lättare att skaffa vänner då.” : Nyanlända elevers upplevelser av undervisning på en mottagningsenhet
Magister-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för språk, litteratur och lärandeSammanfattning : Studien har genom kvalitativa semi-strukturerade intervjuer studerat yngre nyanlända elevers upplevelser av undervisning och social tillhörighet. Studiens specifika syfte är att undersöka upplevelser av undervisning och social tillhörighet, hos nyanlända elever i årskurs 4–6, under deras tid i en förberedande klass på en mottagningsenhet. LÄS MER
2. ”Det är lättare att prata om sånt man tycker om” : En fallstudie om en lärares undervisningsmetoder och elevernas motivation till att prata engelska
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsa, lärande och teknikSammanfattning : Syftet med denna studie är att belysa hur undervisningen i engelska kan utformas för att motivera eleverna att kommunicera, vilket därmed främjar utvecklingen av deras muntliga förmåga. Elever ska under sin grundskoletid utveckla en språklig säkerhet och undervisningens huvudsakliga syfte är att ge dem förutsättningar att utveckla en kommunikativ kompetens med fokus på begriplighet, så att de kan göra sig förstådda på engelska i olika sammanhang. LÄS MER
3. Elev- och lärarperspektiv på muntlig produktion i Engelska A
C-uppsats, Göteborgs universitet/Sociologiska institutionenSammanfattning : Vi har valt att skriva ett arbete om muntlig produktion eftersom vi med dagens fokusering på kommunikation ispråkämnena finner det intressant hur det verkligen ser ut i språkklassrummen idag. Vi har valt att fokusera på hureleverna vill arbeta med muntlig produktion samt hur lärarna egentligen arbetar i klassrummen. LÄS MER
4. 32 av 51 elever tror att de kommer att lära sig ett till språk i framtiden : Varför inte redan nu?
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Institutionen för samhälls- och beteendevetenskapSammanfattning : Syftet med mitt arbete var att ta reda på av vilka anledningar elever i årskurs 9 har valt att inte läsa ett modernt språk utöver engelska samt vad som hade kunnat få dem att läsa ett ytterligare språk. Skillnader utifrån språkval och genus uppmärksammas. LÄS MER