Sökning: "muntliga genomgångar"
Visar resultat 1 - 5 av 15 uppsatser innehållade orden muntliga genomgångar.
1. Ordförståelse och matematik
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Problemområdet jag fokuserat på i detta examensarbete är elevernas bristande läs och ordförståelse inom matematiken. Denna problematik kan ses i den dagliga undervisningen i klassrummen och elevernas svårigheter med läs, begrepp oc hordförståelse inom matematiken kan försvåra elevernas matematiska utveckling. LÄS MER
2. Den muntliga matematiken : En kvalitativ studie om hur åtta lärare i årskurs F–3 beskriver arbetet med att utveckla elevers förmåga att muntligt utbyta matematiska idéer och tankeprocesser
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Mälardalens universitet/Akademin för utbildning, kultur och kommunikationSammanfattning : Syftet med föreliggande studie är att fördjupa kunskaper om vilka möjligheter och utmaningar åtta F-3 lärare upplever när de undervisar för att utveckla elevers förmåga att muntligt utbyta matematiska idéer och tankeprocesser. För att fördjupa dessa kunskaper har en kvalitativ ansats använts med semistrukturerade intervjuer som metod. LÄS MER
3. När orden inte räcker till : En studie om ordförrådsutvecklande undervisning för elever med språkstörning
Magister-uppsats, Högskolan Kristianstad/Fakulteten för lärarutbildningSammanfattning : Syftet med denna kvalitativa studie är att bidra med kunskap om ordförrådsutveckling och dess främjande avseende elever med språkstörning, utifrån några lärares, speciallärares och skollogopeders beskrivningar. Elever med språkstörning utvecklar inte sina språkliga förmågor i samma takt som jämnåriga och utveckling av ordförrådet är ett vanligt svårighetsområde hos dessa elever. LÄS MER
4. Entreprenöriellt lärande i teknikundervisningen på gymnasiet
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/LärandeSammanfattning : Enligt läroplanen för gymnasieskolan (Skolverket, 2011a) ses entreprenöriella förmågor och kompetenser som vägen framåt för att förbereda eleverna för de utmaningar som finns i dagens samhälle. Det utvecklar deras kreativitet, förmåga att ta initiativ och ansvar, samt stimulerar motivationen och engagemanget hos dem. LÄS MER
5. Digitala instruktioner i slöjd
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Den här uppsatsen handlar om hur digitala instruktioner i slöjd kan bidra till att hjälpa elever och lära sig att ta in kunskaper på ett bredare sätt än att bara få muntliga instruktioner och genomgångar från läraren. Studien är främst från ett elevperspektiv. LÄS MER