Sökning: "music company"

Visar resultat 21 - 25 av 123 uppsatser innehållade orden music company.

  1. 21. The unexplored power of buzz in the video game industry

    Magister-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för ekonomi, teknik och naturvetenskap

    Författare :Oskar Hammarsten; Sofie Hägerbrand; [2020]
    Nyckelord :Buzz; hype; anticipation; marketing; video game; customer-based brand equity; CBBE; pre-release consumer buzz; PRCB; expectations;

    Sammanfattning : Background: The global video game industry is today bigger than both the film- and music industry and is subject to a lot of competition. Companies are always looking for alternative ways to reach consumers and buzz is identified as a crucial success factor by many scholars. LÄS MER

  2. 22. Evaluating the Impact of Automated Music Tags on Search Engine Ranking Quality

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska högskolan

    Författare :Emma Weberyd; [2020]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : The importance of quickly finding relevant information in an ever-growing ocean of online content, raises the requirements on search engine ranking quality. Tags can help sort online content and facilitate ranking, but manually tagging massive amounts of content is futile. LÄS MER

  3. 23. Categorisation of the Emotional Tone of Music using Neural Networks

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Jacob Hedén Malm; Kyle Sinclair; [2020]
    Nyckelord :Artificial Neural Network; Emotion; Music; Audio Processing; Music Categorisation; Artificiellt Neuronnät; Känslor; Musik; Ljudprocessering; Musik Kategorisering;

    Sammanfattning : Machine categorisation of the emotional content of music is an ongoing research area. Feature description and extraction for such a vague and subjective field as emotion presents a difficulty for human-designed audioprocessing. LÄS MER

  4. 24. Copyright and Single Dance Moves

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakulteten

    Författare :Linnea Hogland; [2020]
    Nyckelord :copyright; fortnite; epic games; choreographer; dance; Law and Political Science;

    Sammanfattning : This thesis is about the copyright protection for single dance moves. The purpose of this thesis is to come to a conclusion as to whether single dance moves could be protected by copyright in Europe and if it should be protected. LÄS MER

  5. 25. Vi ska visa dig vad du känner - En kvalitativ studie om emotionell marknadsföring och reklamfilmers påverkan

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska högskolan

    Författare :Katarina Rosén; Therese Söder; [2020]
    Nyckelord :Emotional marketing; TV commercial; content analysis; semiotics; storytelling; rhetoric; music; Google; Nike; Ikea; Ica; Emotionell marknadsföring; reklamfilm; innehållsanalys; semiotik; storytelling; retorik; musik; Google; Nike; Ikea; Ica;

    Sammanfattning : Reklamfilmer berör konsumenter på olika sätt. De kan informera, irritera och rörakonsumenten till tårar. Denna studie undersöker hur fyra emotionella reklamfilmer frånGoogle, Nike, Ikea och Ica påverkar konsumenter. LÄS MER