Sökning: "music company"
Visar resultat 6 - 10 av 123 uppsatser innehållade orden music company.
6. LED-armband för festival-användning
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : Spektrer är ett nystartat företag som skapar musikfestival-tillbehör. Deras teknik handlar om att låta produkten reagera på ljudet i realtid och skapa en ljusupplevelse med hjälp av LED-lampor. LÄS MER
7. Design as a tool to counteract physical discomfort when using in-ear true wireless headphones : A user-centered design study
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)Sammanfattning : This study examines how a user-centered approach can influence product design to reduce physical discomfort when using in-ear true wireless. The given study is a collaboration with the consumer electronics company Zound Industries. LÄS MER
8. Hysteriska kvinnor och likgiltiga män : En kvantitativ och kvalitativ innehållsanalys om gestaltningen av kvinnor och män i reality-programmen Vi eller Aldrig och True Love Sverige
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för medier och journalistik (MJ)Sammanfattning : The purpose of this study is to examine how gender stereotypes are portrayed and how stereotypes are being maintained through Swedish reality tv shows. The study aims to test the common-sense hypothesis that the Swedish Public Service is more attentive to equality and inclusiveness than commercial production companies, including the equal representation of genders. LÄS MER
9. Ethical Risk Analysis of the Use of AI in Music Production
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : With the growing use of AI within new fields, the ethical problems that arise with AI have become a more prominent topic. Multiple ethical guidelines and frameworks have been proposed to aid companies and researchers to develop ethical products, but it is still lacking in execution. LÄS MER
10. Det visuella uttrycket i två musikstreamingtjänster : En semiotisk analys av musikstreamingtjänsterna Spotify och Apple Musics visuella uttryck.
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)Sammanfattning : Since the development of modern technology, we are faced with more choices than ever. Our choices are based on the visual impression of a product or a service (Watzman, 1992). LÄS MER