Sökning: "music didactics."

Visar resultat 11 - 15 av 153 uppsatser innehållade orden music didactics..

  1. 11. Att vara i jazz-dans : En kvalitativ studie om hur deltagare i dansundervisning upplever ”existentiellt varande” med hjälp av jazzdans

    Kandidat-uppsats, Stockholms konstnärliga högskola/Institutionen för danspedagogik

    Författare :Matilda Hellgren; [2021]
    Nyckelord :didactics; existential; flow; jazz dance; presence; music; spirituality; ring shout; didaktik; existentiell; flow; jazzdans; närvaro; musik; andlighet; ring shout;

    Sammanfattning : This study investigates how participants in dance education describe their experiences of a phenomenon called ”existential presence” with the help of jazz dance and what didactic factors makes it possible for them to experience it. With theory of the phenomenology-related lifeworld, the didactic relation map, and interview with low standardized questions as a method, came the results that show how the presence could be described in many different ways, how different individuals have different needs for the phenomenon to be possible, and that jazz dance and its strong relationship to the music is a possible opening for the presence to be. LÄS MER

  2. 12. Barns utvecklade kunskaper i tonhöjd och melodi med boomwhackers och notläsning

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Hanna Svanström; [2021]
    Nyckelord :didactic; music didactic; music education; music; preschool;

    Sammanfattning : Beacuse of the lack of research in concrete music didactical tools, this study will focus on developing a new way to teach children music, especially tones and melodies. There is also a requirement from the curriculum of preschool that every child has to be given a chance to develop their ability to express themselves in music. LÄS MER

  3. 13. Didaktisk potential från Vittula : En litteraturdidaktisk studie av Mikael Niemis roman Populärmusik från Vittula

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Lärarutbildningen

    Författare :Victor Berglund Lindberg; [2021]
    Nyckelord :Didactic potential; fundamental values; literature; Mikael Niemi; literature didactics; Popular music from Vittula; Didaktisk potential; värdegrund; skönlitteratur; Mikael Niemi; litteraturdidaktik; Populärmusik från Vittula;

    Sammanfattning : The aim of this paper is to analyze the didactic potential of Mikael Niemis novel Popularmusic from Vittula as it relates to working with the fundamental values of the Swedish schoolsystem from two perspectives. The first of these relates to how the novel portrays gender, witha particular focus on masculinity and how it interprets itself, femininity, and the world aroundit. LÄS MER

  4. 14. Musik och samhällsdidaktik : En intervjustudie om gymnasielevers upplevelse av musik i samhällskunskapsundervisningen

    Magister-uppsats, Jönköping University/HLK, Ämnesforskning; Jönköping University/Didaktik i Samhällsämnena; Jönköping University/HLK, Skolnära forskning

    Författare :Magnus Åhström; [2021]
    Nyckelord :Music; lyrics; aesthetic learning; teaching; social studies didactics; student s life- world; upper secondary school.; Musik; låttexter; estetiska läroprocesser; undervisning; samhällsdidaktik; elevens livsvärld; gymnasieskola.;

    Sammanfattning : Denna studie syftar till att undersöka gymnasielevers upplevelse av musik och låttexter som ett didaktiskt redskap inom ramen för samhällskunskapsämnet. Studien avser också att öka förstå- elsen för de faktorer som påverkar elevernas upplevelse av detta didaktiska redskap, samt deras upplevelse av estetiska läroprocesser på gymnasienivå. LÄS MER

  5. 15. Befriande klang och laddad tystnad: Prepareringar i pianoimprovisation som en väg till kreativ didaktik

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Musikhögskolan i Malmö

    Författare :Rui Hallvares Andrade Paes; [2021]
    Nyckelord :Kreativitet; Improvisation; Preparerat piano; Tystnad; Klangfärg; Musikaliska ramverk; Komposition; Utbildningsvetenskap; Musikpedagogik; Creativity; Prepared piano; Silence; Timbre; Musical frameworks; Composition; Educational science; Music education; Social Sciences; Performing Arts;

    Sammanfattning : Liberating Timbre and Charged Silence – Preparations in Piano Improvisation as a Way Leading to Creative Didactics by Rui Hallvares Andrade Paes. This essay aims to present new knowledge regarding the possibilities to apply the use of preparations when improvising, practicing and teaching piano. LÄS MER