Sökning: "music didactics."

Visar resultat 21 - 25 av 153 uppsatser innehållade orden music didactics..

  1. 21. Musikdidaktik i förskolans utbildning och undervisning : En kvalitativ studie om de musikdidaktiska valen förskollärare gör i undervisning och utbildning.

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Jönköping/Högskolan för lärande och kommunikation

    Författare :Josephine Nork; Isabelle Svenningsson; [2019]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  2. 22. Estetiska uttrycksformer i svenskämnet : En kvalitativ studie av lärares arbete med estetiska uttrycksformer i ämnet svenska

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Institutionen för språk, litteratur och interkultur (from 2013)

    Författare :Lukas Tunmats; [2019]
    Nyckelord :Aesthetics; extended language; teachers training; competence; languages; methods; linguistic development and aesthetic expressions.; Estetik; vidgat språk; lärarutbildning; behörighet; språk; arbetssätt; språkutveckling och estetisk uttrycksform.;

    Sammanfattning : The purpose of this thesis is examining teachers’ view of working with aesthetic expressions in their teaching of the Swedish subject in first grade. The study examines the possibility to distinguish whether teachers’ aesthetic subject competence affects their choices of didactics in their Swedish subject teaching. LÄS MER

  3. 23. Metodiken i praktiken : Flöjt- och oboelärares syn på undervisningsmetodik

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Institutionen för konstnärliga studier (from 2013)

    Författare :Andreas Andersson; [2019]
    Nyckelord :Method; methodology; phenomenology; flute; oboe; Metod; metodik; undervisningsmetodik; fenomenologi; flöjt; oboe;

    Sammanfattning : Syftet med föreliggande studie är att studera hur flöjt- och oboelärare erfar fenomenet undervisningsmetodik. För att uppnå detta syfte utgår studien från följande forskningsfrågor: Hur ser oboelärare på undervisningsmetodik som redskap i sin instrumentalundervisning? Hur ser flöjtlärare på undervisningsmetodik som redskap i sin instrumentalundervisning? Vilka likheter- och/eller skillnader finns det inom undervisningsmetodiken som redskap för instrumentalundervisning på flöjt och oboe? Studien omfattar en kvalitativ intervjustudie på musik- eller kulturskolor i Sverige med tre flöjtlärare och tre oboelärare och tar avstamp i det teoretiska perspektivet fenomenologi. LÄS MER

  4. 24. M-SCAPE: PHYSICAL AND IMAGINATIVE TOOLS FOR MUSIC EDUCATION

    Master-uppsats, Lunds universitet/Industridesign

    Författare :Elena Biondi; [2019]
    Nyckelord :Technology and Engineering; Arts and Architecture;

    Sammanfattning : It has been proven that music education can have many benefits to the development of children. It can improve communication, reasoning, memory, coordination, spatial intelligence and mathematical skills as well as enhancing emotional and intellectual development. LÄS MER

  5. 25. Drömmar för musikämnet : En kvalitativ intervjustudie där musikdidaktiken beskrivs i förskolan

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för pedagogiska studier

    Författare :Linda Bäckvall; [2018]
    Nyckelord :Music Didactics; Musicking; Preschool Teacher; Preschool; Music Activity; Dreams.; Musikdidaktik; musicking; förskollärare; förskola; musikaktivitet; drömmar.;

    Sammanfattning : The purpose of this degree project is to describe and analyze how pre-school teacher´s didactically arrange different music activities in the work. To gain understanding and the importance of music didactics in preschool. LÄS MER