Sökning: "music education"
Visar resultat 6 - 10 av 924 uppsatser innehållade orden music education.
6. Exploring a Wearable Technology for Enhanced Learning : - a design concept
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskapSammanfattning : This paper is an explorative interaction design study focusing on the development of a wearable device for enhanced learning of bodily skills. It uses a variation of technology scouting and matchmaking to explore possible technologies related to assistive technology for learning. LÄS MER
7. Den experimentella musikarkeologin
Kandidat-uppsats,Sammanfattning : The aim of this essay is to try to find out what significance and relevance experimental archeology has within music archeological research. The study takes it starting point in four different aspects of experimental archaeology: replication, testability, archeology in action and conservation to approach the problems. LÄS MER
8. Neutrala maskuliniteter och feminina volangparaplyer : en genusanalys av barnmusik
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för barndom, utbildning och samhälle (BUS)Sammanfattning : The purpose of this study is to analyze Swedish songs for children and their respective illustrations in songbooks and digital material from a gender perspective. The analyzed songs were the ten most frequently answered songs from a survey sent out to people working with early childhood education. LÄS MER
9. Från fingerfärdig pianospelare till knapphändig knapptryckare : En kvalitativ textanalys av musikinslagen i förskolan och förskollärarutbildningen år 1977–2022
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskapSammanfattning : Music has the capacity to stimulate children in the development of their skills, such as their social, emotional, and physical abilities. However, music and its involvement in educational contexts for pre-school teachers has shifted. LÄS MER
10. Musik i grundsärskolan : en kvalitativ undersökning av lärares anpassningar i undervisningen
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för musik och bild (MB)Sammanfattning : Studien syftar till att undersöka hur musiklärare beskriver att de arbetar för att anpassa musikundervisningen för grundsärskolans elever. Empirin har samlats in genom kvalitativa intervjuer med fyra musiklärare inom grundsärskolan, och empirin analyserades med en tematisk analys. LÄS MER