Sökning: "music publishing"

Visar resultat 1 - 5 av 18 uppsatser innehållade orden music publishing.

  1. 1. "Hooja" en ny form av makthavare : En kvalitativ undersökning om de etiska överväganden som görs vid namn- och bildpublicering av offentliga personer

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för medier och journalistik (MJ)

    Författare :Ellen Gustafsson; Cornelia Nilsson; [2024]
    Nyckelord :Kvällstidningar; nöjesjournalistik; sociala medier; mediekultur; medieetik;

    Sammanfattning : On the eighth of July 2023, the Swedish tabloid newspaper Aftonbladet published the identities of the anonymous music group Hooja. The publication provoked strong reactions from the fans of Hooja. Only a few of the Swedish newspapers chose to publish the disclosure or to make a remark on it. LÄS MER

  2. 2. SVT Nyheter på TikTok - ett år in : En kvantitativ innehållsanalys om SVT Nyhets närvaro på TikTok

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för medier och journalistik (MJ)

    Författare :Josefine Johansson; Linnea Liljedahl; [2023]
    Nyckelord :TikTok; SVT Nyheter; medielogik; sociala medier; nyhetsvärdering;

    Sammanfattning : This study aims to examine the presence of the Swedish news agency SVT Nyheter on the social media platform TikTok. The platform is relatively new and was not originally designed for news but with time more and more news agencies have started to share their content on TikTok. SVT Nyheter has been active on the platform since November 2022. LÄS MER

  3. 3. Musikstreamingtjänsters påverkan på musikutgivning och musiklyssningsvanor : Håller albumet på att dö ut?

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för datavetenskap och medieteknik (DVMT)

    Författare :Isabelle Muniz Englund; Alexander Stephanou Hällöv; [2022]
    Nyckelord :Musikstreamingtjänster; spellistor; album; artist; Spotify; musiklyssnare;

    Sammanfattning : Den här studien behandlar musikstreamingtjänsters påverkan på svenska musiklyssningsvanor och formatet av musikutgivning. Syftet är att undersöka hur digitala streamingplattformar påverkat lyssningsvanor och formaten för musikutgivning i Sverige. LÄS MER

  4. 4. Content Marketing i musikbranschen : En kvalitativ studie om hur majorbolag använder sociala medier i marknadsföringen av musik

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Frida Jansson; Max Nilsson; Felicia Oudin; [2021]
    Nyckelord :Content Marketing; Major labels; Social Media; Segmentation; Electronic Word of Mouth; Word of Mouth; Viral Marketing; Influencer Marketing; Targeting;

    Sammanfattning : Digitalization in the music industry and the emergence of social media, has created opportunities to reach more potential music consumers. Companies are increasingly integrating through visual media such as photos and videos into their social media marketing content. LÄS MER

  5. 5. Bindandets betydelse för det kreativa sammanhanget : En studie av musikutgivning

    Master-uppsats, Södertörns högskola/Centrum för praktisk kunskap

    Författare :Harald Björk; [2021]
    Nyckelord :music publishing; creativity; art; will; context; bonding; collective fronesis; practical knowledge; sensory experience; musikutgivning; kreativitet; konstnärligt skapande; vilja; sammanhang; bindande; kollektiv fronesis; praktisk kunskap; sinnlig erfarenhet;

    Sammanfattning : A specific account of bonding in creative circumstances – a study of releasing music is a scientific essay which examines the relationship between will, context and creativity in the process of releasing music.  The focus for the examination is the process of finalizing musical works in a release format. LÄS MER