Sökning: "music school"

Visar resultat 21 - 25 av 835 uppsatser innehållade orden music school.

  1. 21. Hur kan konsumentens returbeteende vid onlineköp minimeras med stöd från det digitala verktyget mobile augmented reality (MAR)? : En kvalitativ studie om hur mobile augmented reality (MAR) kan vara ett behjälpligt digitalt verktyg för att modifiera returbeteendet hos konsumenter vid onlineköp

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Sivan Dana; Alina Music; [2023]
    Nyckelord :E-commerce; fashion industry; digitization; virtual fitting rooms; Mobile Augmented Reality MAR ; return behavior; E-handel; modebranschen; digitalisering; virtuella provrum; Mobile Augmented Reality MAR ; returbeteende;

    Sammanfattning : Datum: 2023-05-31 Nivå: Kandidatuppsats i Företagsekonomi, 15 högskolepoäng Institution: Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, Mälardalens Universitet. Författare: Sivan Dana, Alina Music Titel: Hur kan konsumentens returbeteende vid onlineköp minimeras med stöd från det digitala verktyget mobile augmented reality (MAR)? Handledare: Sara Melén Hånell Nyckelord: E-handel, modebranschen, digitalisering, virtuella provrum, Mobile AugmentedReality (MAR), returbeteende Teoretisk utgångspunkt: The Theory of Planned Behaviour Syfte: Syftet med studien är att med hjälp av kvalitativ metod undersöka hur konsumentersreturbeteende kan minimeras med användning av Mobile Augmented Reality (MAR). LÄS MER

  2. 22. Sub-Bas Sorunda musikhus och skyddsrum

    Kandidat-uppsats, KTH/Arkitektur

    Författare :Ester Catarina Xiaofeng Gustafsson; [2023]
    Nyckelord :skyddsrum; Sorunda; musikhus; underjordisk; hybrid;

    Sammanfattning : Syftet med kandidatprojektet 2023 var att rita en hybrid byggnad för folket. Vi studenter fick fritt välja en plats inom Nynäshamns kommun. Inför projektet studerade vi olika folkets hus, men uppgiften i sig uppmuntrade oss att tänka utanför det klassiska folkets hus-programmet. LÄS MER

  3. 23. När eleverna själva får välja! : En kvantitativ undersökning av måluppfyllelse och betyg vid ett inriktningsval i idrott och hälsa

    Master-uppsats, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för fysisk aktivitet och hälsa

    Författare :Mathilda Appelgren; [2023]
    Nyckelord :Idrott och hälsa; gymnasiet; motivation; SDT; autonomi; betyg;

    Sammanfattning : Syfte och frågeställningar: Syftet med studien var att undersöka hur en 2-årig intervention med ett inriktningsval i idrott och hälsa på gymnasiet samverkar med elevernas måluppfyllelse och betyg. Frågeställningarna var: Vilka eventuella skillnader i måluppfyllelse och betyg kan ses hos eleverna i interventionen jämfört med skolans övriga elever som läser samma kurs? Ytterligare frågeställningar var om detta såg olika ut för elever på yrkesförberedande program respektive högskoleförberedande program samt för flickor respektive pojkar. LÄS MER

  4. 24. Vilken stämning vill du skapa med din musik? – En studie om fem musiklärares användande av film- och spelmusik i grundskolans musikundervisning.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Musikhögskolan i Malmö

    Författare :Albert Linde; Rikard Svensson; [2023]
    Nyckelord :filmmusik; musikpedagogik; musikskapande; spelmusik; undervisningsmetoder; utbildningsvetenskap; educational science; film music; music creation; music education; teaching methods; video game music; Social Sciences; Performing Arts;

    Sammanfattning : Mot bakgrund av det centrala innehållet i ämnet musik på grundskolenivå gällande film- och spelmusik genomfördes en intervjustudie. Syftet med studien var att undersöka hur fem verksamma musiklärare i grundskolan använder musik från film och tv-spel i klassrummet för att undervisa om musik som meningsskapande uttrycksform. LÄS MER

  5. 25. Time Signatures in Modern Music

    Master-uppsats, Lunds universitet/Musikhögskolan i Malmö

    Författare :Gonçalo Alexandre Soares Rodrigues; [2023]
    Nyckelord :Time signatures; Free Notation; Modern Music; Witold Lutosławski; György Ligeti; composition; quantitative qualitative rhythm; Performing Arts;

    Sammanfattning : In the beginning of the 20th Century with the emergence of a new musical language as the Second Viennese School (Alban Berg, Arnold Schoenberg, and Anton Webern) took over, suddenly music pushed forward and away from traditional harmony, rhythm and even notation. Music started to lose its traditional feel of patterns, cadences and regularity and instead embraced new complexity, as composers started to avoid time signature patterns, tonal melodies, and harmonies. LÄS MER