Sökning: "music schools"

Visar resultat 1 - 5 av 319 uppsatser innehållade orden music schools.

  1. 1. Kulturskolans ramar : Kulturskolelärares upplevelser av stress i arbetslivet

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Kungl. Musikhögskolan/Institutionen för musik, pedagogik och samhälle

    Författare :Oliver Benjamin Britts; [2024]
    Nyckelord :stress; frame factors; adaptive responses; Swedish Community Schools of Music and Arts; allostasis; stress; ramfaktor; stressor; anpassning; kulturskola; allostas;

    Sammanfattning : Music teachers are often exposed to high levels of stress which can oftentimes lead to feelings of dejection, anxiety, and depression. Teachers who work in Swedish Community Schools of Music and Arts have reported an increase in the levels of stress the last 5 years. There’s a dearth of scientific research in this area despite these reports. LÄS MER

  2. 2. Musiken- ett guldkorn i undervisningen? : -Några pedagogers syn på musik som pedagogiskt verktyg i anpassad grundskola, inriktning ämnesområde.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Institutionen för skolutveckling och ledarskap (SOL)

    Författare :Malin Wallin; Charlotte Lindén; [2024]
    Nyckelord :Special needs elementary school; participation; communication development; music; pedagogical tool;

    Sammanfattning : Expected knowledge contribution Expected knowledge contribution of the study is to visualize educators' perceptions of how they use music as a pedagogical tool and how they describe that it affects students' communication development. The study is also expected to contribute with knowledge about the importance of using music as a multimodal means of communication in special needs primary school Aim and research questions The purpose of this study is to visualize some educators' perceptions of how music as a pedagogical tool is used to contribute to communication development among students in special needs elementary school with a focus on subject area. LÄS MER

  3. 3. Musicera utantill på kultur- och musikskola : Hur musiklärare upplever utantillspel

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för musik och bild (MB)

    Författare :Linnéa Nilsson; [2023]
    Nyckelord :Art and music schools; music education; playing by heart;

    Sammanfattning : The aim of this study is to create an understanding of how music teachers’ experience playing music by heart and how they experience that playing by heart may affect the students when they play music. The empirical material was based on semi-structured interviews with five music teachers from Sweden’s Art and Music Schools (kultur- eller musikskolor in Swedish). LÄS MER

  4. 4. Nivågruppering i fokus - En studie om undervisning i gehörs- och musiklära

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Musikhögskolan i Malmö

    Författare :Sanna Olsson; Svante Norlin; Edvin Sydmark; [2023]
    Nyckelord :differentierad undervisning; gehörs- och musiklära; musikpedagogik; musikteoriundervisning; nivågruppering; utbildningsvetenskap differentiated teaching; level grouping; music pedagogy; music theory; music theory teaching; educational science; Music Education; Performing Arts; Social Sciences;

    Sammanfattning : Under vår utbildning har vi blivit intresserade av nivågruppering. Syftet med studien är att undersöka hur nivågruppering används i gehörs- och musiklära samt dess påverkan på undervisningen. LÄS MER

  5. 5. Uppfattningar av det genusbetonade musikklassrummet : En kvalitativ studie om hur genus uppfattas av musiklärare på högstadiet

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för musik och bild (MB)

    Författare :Anna Westher; [2023]
    Nyckelord :Gender; gender theory; music education; phenomenography;

    Sammanfattning : The purpose of the present study is to investigate teachers' perceptions of students' construction of gender in the music classroom at lower secondary schools in Sweden, as well as their methods of avoiding normative positions. To study this, gender theory is used, as it was felt to be the most suitable theory for what the essay intends to investigate. LÄS MER