Avancerad sökning
Visar resultat 1 - 5 av 66 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.
1. Musiken, skapandet och den artificiella intelligensen : Musikers föreställningar och uppfattningar om AI-genererad musik
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälleSammanfattning : The aim of this study was to contribute to an increased understanding of how the rapid development in AI technology affects the attitude of musicians and music practitioners towards AI aids in the musical field. The study was designed as a multiple case study in which, firstly, seven musicians were interviewed about the study's areas of interest, secondly, a high school class on a music program was asked through a survey. LÄS MER
2. The Open Mic: A simple performance based medium for shaping musical identity and developing a school choir
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Högskolan för scen och musikSammanfattning : This study explores the preparations, implementation and results of introducing middle school aged students to an “open mic.” After a decade-long teaching career I reached a point where student engagement, confidence and singing ability was exceptionally low. LÄS MER
3. Spectromorphological Reductions : Exploring and developing approaches for sound-based notation of live electronics
Master-uppsats, Luleå tekniska universitet/Musik, medier och teaterSammanfattning : In this master’s thesis, a sound-based notation system is explored and developed in the composition and performance of a musical work for live electronics. My approach builds on existing systems for electroacoustic music analysis, most notably Dennis Smalley’s (1997) theory of spectromorphology and the symbolic language of Lasse Thoresen & Andreas Hedman (2007) based on Pierre Schaeffer’s typo-morphology, as well as Mattias Sköld’s (2023) adaptation of this system for composition and transcription (Sound Notation). LÄS MER
4. Musikspår : En studie av musik i förskolan
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Södertörns högskola/Lärarutbildning och Estetiska lärprocesserSammanfattning : Sammanfattning Studien tar avstamp från min yrkeserfarenhet från då musik spelas upp i en förskolekontext. Studiens syfte är att undersöka om och hur uppspelad musik i förskolan kan beskrivas som meningsskapande aktivitet. LÄS MER
5. The Influence of Artificial Intelligence on Songwriting : Navigating Attribution Challenges and Copyright Protection
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : This report explores the evolving landscape of songwriting and copyright protection, with a focus on the influence of Artificial Intelligence (AI). It highlights the need for objective measures of attribution in music co-creation, including collaborations involving AI. LÄS MER