Sökning: "musical interaction in preschool"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden musical interaction in preschool.

  1. 1. Mikrofonmarshmallows och andra musikaliska meningserbjudanden : Skogen som plats för ljud- och musikupplevelser i förskolan

    Master-uppsats, Stockholms universitet/Barn- och ungdomsvetenskapliga institutionen

    Författare :Karin Norinder; [2023]
    Nyckelord :Forest; musical affordances; affordance; musicking; preschool; outdoor education.; Skog; musikaliska meningserbjudanden; affordance; musicking; förskola; utomhuspedagogik.;

    Sammanfattning : Den fysiska miljön har betydelse för barns meningsskapande, och en plats där meningsskapande sker i förskolan är skogen. Intresset för att bedriva förskoleverksamhet i skogen har ökat de senaste decennierna. LÄS MER

  2. 2. Måltider till musik - en studie om hur musikdidaktik kan främja förskolans måltider

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Simon Thörling; [2020]
    Nyckelord :pedagogic; musical didactic; preschool; education; children; pedagogic meals;

    Sammanfattning : This present study is a qualitative observative study. The aim with the study was to iden-tify the potential or possibility applying musical activities in preschool through a music didactic perspective. The collection of the empirical research took place at the time for the meal in the preschool. LÄS MER

  3. 3. Estetiska vägar mot språket : En undersökande essä om estetiska lärprocessers påverkan på språkutveckling

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Södertörns högskola/Lärarutbildningen

    Författare :Jenny Hannesdotter Nordlöf; [2015]
    Nyckelord :Preschool; language development; multilingualism; esthetic learning processes.; Förskola; språkutveckling; flerspråkighet; estetiska lärprocesser.;

    Sammanfattning : My purpose with this essay is to examine the relationship between esthetic learning processes and language development to find good practices in my work with multilingual children. In my report, I describe a few activities from my work as a preschool pedagogue in a multicultural area, with a large group of children where age and knowledge of Swedish varies. LÄS MER

  4. 4. Musik i förskolan- ett verktyg för bättre sammanhållning i barngruppen? : En studie om pedagogers syn på musikaktiviteters betydelse för barngruppen.

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet/Institutionen för pedagogiska studier

    Författare :Malin Sundström; [2015]
    Nyckelord :Music; music activities; preschool; communication; unity; sociocultural perspective; developmental psychology; Musik; musikaktiviteter; förskola; kommunikation; sammanhållning; sociokulturellt perspektiv; utvecklingspsykologi;

    Sammanfattning : The purpose with this study is to inquire how a number of active preschool teachers use music in their daily work with children. It also looks at the meaning they think music can have to the whole group of children, especially in terms of solidarity and interaction in the group. In order to study this I chose to use questionnaires as the method. LÄS MER

  5. 5. Musik i förskolan

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Södertörns högskola/Lärarutbildningen

    Författare :Frida Saado; Katerina Josifoska; [2014]
    Nyckelord :Music; language; motor skills; interaction; learning; aesthetic; preschool;

    Sammanfattning : The objective of this graduate work is to gain a better understanding in how pre-school educators are able to work with music in their pre-school activity to promote child development. We also want to enlighten possible factors for the development of children based on music and to form our own ideas of whether teachers choose to apply music in their didactic practice or not. LÄS MER