Sökning: "musical interaction"
Visar resultat 11 - 15 av 99 uppsatser innehållade orden musical interaction.
11. Mikrofonmarshmallows och andra musikaliska meningserbjudanden : Skogen som plats för ljud- och musikupplevelser i förskolan
Master-uppsats, Stockholms universitet/Barn- och ungdomsvetenskapliga institutionenSammanfattning : Den fysiska miljön har betydelse för barns meningsskapande, och en plats där meningsskapande sker i förskolan är skogen. Intresset för att bedriva förskoleverksamhet i skogen har ökat de senaste decennierna. LÄS MER
12. Musical interaction in online music education
Master-uppsats, Lunds universitet/Musikhögskolan i MalmöSammanfattning : The present study seeks to examine musical interaction in online education. Although the study focuses on how teachers have adapted their teaching methods to the new circumstances dictated by the still-ongoing covid-19 pandemic, the ambition has also been to investigate how a beneficial music education online could be conducted in order to promote a global teaching environment with sustainable travelling habits. LÄS MER
13. The Sound Forest : Smartphoneenabled Modulation of Music Through Bodily Movements
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : There is a growing interest in designing for whole body interactions in the field of Human–Computer Interaction, where numerous researchers are using this knowledge for creating new age digital musical instruments, with the secondary focus on creating inclusive music creation mediums for all. The aim was to create a new interaction medium for Sound Forest, a digital musical instrument at Stockholm Museum of Performing Arts. LÄS MER
14. "Hallå, hör du mig?" : Sångpedagogers upplevelser av klassisk sångundervisning på distans
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Kungl. Musikhögskolan/Institutionen för musik, pedagogik och samhälleSammanfattning : Studiens syfte är att undersöka klassiska sångpedagogers upplevelser av distansundervisning i enskilda lektioner i klassisk sång. Fyra pedagoger som är verksamma vid gymnasieskolor i Stockholm har intervjuats. Den sociokulturella teorin har använts i studien som teoretiskt perspektiv. LÄS MER
15. Activating The Ear : Exploring the development of listening, interplay, and presence in improvised music through spoken games and musical exercises.
Master-uppsats, Kungl. Musikhögskolan/Institutionen för jazzSammanfattning : Listening and presence are essential skills of co-creative group improvisation. The purpose of this project was to construct a series of spoken games and musical exercises with the goal of enhancing the players’ sense of interpersonal awareness in improvised music settings. LÄS MER