Sökning: "musik årskurs 6-9"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden musik årskurs 6-9.

  1. 1. ”Det blir sällan väldigt bra men ofta kul!” : Sångundervisning i grundskolans senare år

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för musik och bild (MB)

    Författare :Tirronen Jonas; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Sång är en obligatorisk del av läroplanen i musik för den svenska grundskolan. Alla elever ska undervisas och bedömas i sång som ett delmoment i musikämnet. LÄS MER

  2. 2. Att deltaga, eller icke deltaga, det är frågan : En undersökning om bakomliggande faktorer till årskurs 6-9 elevers icke deltagande i idrottsundervisningen.

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för didaktik och lärares praktik (DLP)

    Författare :Malin Karlsson; [2020]
    Nyckelord :Idrott; deltagande; motivation; självbestämmande;

    Sammanfattning : Denna undersökning syftade till att studera bakomliggande faktorer till varför elever väljer att inte deltaga i idrottsundervisningen, om det finns specifika problemområden och huruvida man kan se variationer utifrån årskurs och kön tolkat utifrån självbestämmandeteorin av Ryan och Deci. Undersökningen innefattade 140 respondenter i årskurs 6–9, från tre olika skolor i sydöstra Sverige. LÄS MER

  3. 3. ”Så mycket dataspel och musik som tillverkas i detta land… Och vart har eleverna lärt sig det? Inte i skolan iaf…” : Ett aktivitetsteoretiskt perspektiv på lärares upplevelser av matematikämnets digitalisering

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Pedagogiska institutionen

    Författare :Hanna Kriström; [2018]
    Nyckelord :Hermeneutik; IKT; Grundskola;

    Sammanfattning : Syftet med studien var att identifiera och analysera en utvald del i den pågående digitaliseringen av den svenska grundskolan. Studien fokuserar på hur ämneslärare i matematik, årskurs 6-9, upplever hinder och möjligheter med digitalisering av matematikämnet. LÄS MER

  4. 4. Bedömningsprocessen i musik : Hur går lärare tillväga för att bedöma och betygssätta elever i ämnet musik?

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för kultur och kommunikation; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Michael Lahall; [2014]
    Nyckelord :Tillvägagångssätt; dokumentation; bedömningsprocess; musik årskurs 6-9;

    Sammanfattning : Studiens syfte är att se i vilka situationer elevernas kunskaper i musik visas och hur detta dokumenteras av lärarna. I sin helhet omfattar studien bedömningsprocessen, det vill säga från början av lärarens planering fram till att betyget blir satt. LÄS MER