Sökning: "musik i butik"

Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden musik i butik.

  1. 1. The future of e-commerce

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Kommunikations- och transportsystem; Linköpings universitet/Tekniska högskolan

    Författare :Matilda Björkman Höglund; Maria Olsson; [2017]
    Nyckelord :E-handel; transporter; koldioxidutsläpp; scenarioanalys; samlastning;

    Sammanfattning : E-handeln växer eftersom allt fler personer handlar via internet. Konsumtionsmönstret ändras och allt fler söker sig till företags hemsidor för att köpa varor online. Även tjänster som exempelvis musik och film blir mer internetbaserat och köps och beställs ofta via internet. LÄS MER

  2. 2. Framgångsfaktorer för mediastreamingtjänster – styrs dessa av konsumenters behov?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för informatik

    Författare :Fredrik Krig; Mikael Persson; [2013]
    Nyckelord :E-handelslösningar.; Informationssystem; mediastreamingtjänst; Framgångsdefinitioner; Framgångsfaktorer; D M IS Framgångsmodell; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Media har tidigare konsumerats genom tv, bio, hyrfilm radio osv. Konsumenten har fått köpa film och musik i butik eller titta på tv och lyssna på radio. Med Internets framfart har denna traditionella mediakonsumption fått konkurens. I dag konsumeras media alltmer via internet genom playtjänster och liknande mediastreamingtjänster. LÄS MER

  3. 3. Påverkar musik i butiksmiljö kunders emotioner och beteende? : Ett fältexperiment

    Kandidat-uppsats, Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)

    Författare :Theresia Lindgren; [2013]
    Nyckelord :Music; approach- avoidance; pleasure; arousal; dominance.; Musik; närmande-undvikande beteende; pleasure; arousal; dominance.;

    Sammanfattning :              Syftet med denna uppsats bestod dels i att undersöka hur musik och dess tempo påverkar kunders emotioner, beteende och upplevelse i butik, men syftade även till att undersöka i vilken omfattning pleasure, arousal och dominance predicerar tillfredsställelse, närmande- undvikande sökbeteende, generell närmande- undvikande beteende samt upplevelse av servicescape. Undersökningen genomfördes som ett fältexperiment i butiksmiljö (N= 431), utifrån en oberoende mellan-individ-design. LÄS MER

  4. 4. Utnyttja upplevelserummet mer effektivt : och få därmed småbutikerna mer konkurrenskraftiga på marknaden

    M1-uppsats, Institutionen för teknik och samhälle

    Författare :Caroline Lundberg; Stefan Nilsson; [2012]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning :  I dagens samhälle ökar konkurrensen avsevärt, alltfler butikskedjor och stormarknader etablerar sig på marknaden och de mindre butikerna får kämpa allt hårdare för sin  överlevnad.  Studier  visar  att  34  %  av  butiker  från  den  tätortsnära  landsbygden  har försvunnit  under  de  senaste  femton  åren. LÄS MER

  5. 5. Att sätta butiksatmosfären i första hand- en studie om hur man kan arbeta med butiksatmosfären i secondhandbutiker

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :Nicolina Jonsson; Nathalie Magnusson; [2011]
    Nyckelord :atmospherics; second hand; visual merchandising; store environment; the red cross; butiksatmosfär; butiksmiljö; myrorna; röda korset; judits;

    Sammanfattning : Svenskarna handlar allt mer kläder och intresset för mode och kläder är större än någonsin.Bara produkten räcker dock inte för dagens konsument, utan platsen där den inhandlas har fåttallt större betydelse för kundens shoppingupplevelse. De olika faktorer som påverkar kunden ibutik brukar samlas under konceptet butiksatmosfären. LÄS MER