Sökning: "musik i reklamfilmer"
Visar resultat 1 - 5 av 12 uppsatser innehållade orden musik i reklamfilmer.
1. Utomjordingarna invaderar! : En filmanalys av “det första mötet” Independence Day och Arrival utifrån ett postkolonialt perspektiv.
Kandidat-uppsats,Sammanfattning : Denna uppsats undersöker hur de filmtekniska greppen ljus/färgsättning och kameraarbete används för att skildra Science fiction- tropen “det första mötet” mellan utomjording och människa i filmerna Arrival och Independence Day. Uppsatsen undersöker även hur utomjordingarna i filmerna används som representationer för det representationsteoretiska begreppet Den andre. LÄS MER
2. Lampan gör mig ledsen : En komparativ multimodal analys av reklamfilmerna Lamp och A Chairful Life
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/BildproduktionSammanfattning : Denna uppsats är en undersökning av hur multimodalitet används för att gestalta livlösa objekt som karaktärer med egna perspektiv och känslor. Uppsatsen syftar till att bidra med nya insikter för nutida och blivande filmskapare för hur kontext byggs upp av olika semiotiska resurser samt modes. LÄS MER
3. Reklamstrategi i Tre-Stegs-Takt: Melodier, meningar och minnen : En studie om hur olika reklamtekniker påverkar oss
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälleSammanfattning : Denna uppsats granskar hur konsumenter påverkas av reklammusik och sloganer i reklamfilmer. För att få en större förståelse för dessa tekniker har tidigare forskning, samt olika psykologiska fenomen presenterats. LÄS MER
4. En Känsloresa Med Diskmedlet Yes : En kvalitativ studie om ljudets känslomässiga påverkan
Kandidat-uppsats, Karlstads universitetSammanfattning : Projektet som presenteras i denna studie undersöker hur man kan förändra konsumenters känslor och uppfattningar av ett varumärke genom ljudförändringar i reklamfilm. Med hjälp av fokusgruppsintervjuer arbetades två reklamfilmer fram som är inspirerade av varumärket Yes. LÄS MER
5. Marknadsföring som räddar liv : En studie om emotionell marknadsföring inom välgörenhet
Kandidat-uppsats, Högskolan i HalmstadSammanfattning : I dagens samhälle finns det många välgörenhetsorganisationer som efterfrågar donationer till olika ändamål. Vanligtvis erhåller konsumenten ingen fysisk produkt vid donationer och därför är det väsentligt att välgörenhetsorganisationers marknadsföring påverkar konsumenterna emotionellt för att få dem att donera pengar. LÄS MER