Sökning: "musik köp"

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden musik köp.

  1. 1. Styr taktpinnen kunden? : En studie av musiktempots påverkan på kunden ur ett servicedominant perspektiv

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Sofia de Waal; Carl Edlund; [2017]
    Nyckelord :Servicedominant logik; sinnesmarknadsföring; bakgrundsmusik; tempo; värdeskapande; kundbeteende;

    Sammanfattning : Denna studie undersöker bakgrundsmusikens påverkan på kundens beteende och värdeskapande process från ett servicedominant perspektiv. Det studeras om bakgrundsmusikens tempo på ett café påverkar kundens besökstid, antal upprepade köp och om detta påverkar kundens upplevelse av atmosfären och tjänsten. LÄS MER

  2. 2. One Flew Over The Copyright's Nest - En komparativ studie av amerikansk och europeisk rätt rörande elektronisk handel med upphovsrättsligt skyddade digitala produkter

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakulteten

    Författare :Anton Johansson; [2014]
    Nyckelord :komparativ rätt; immaterialrätt; Law and Political Science;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen är att undersöka vilka rättigheter en konsument har vid inköp av digitala produkter online och hur rättsläget ser ut på området inom EU och USA. Borde inte en konsument som handlar online få sälja vidare sina lagligt inhandlade digitala produkter på samma sätt som om hen köpt samma produkt i ett fysisk fodral? Det är egentligen först under de allra senaste åren denna fråga har dykt upp. LÄS MER

  3. 3. Påverkar musik i butiksmiljö kunders emotioner och beteende? : Ett fältexperiment

    Kandidat-uppsats, Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)

    Författare :Theresia Lindgren; [2013]
    Nyckelord :Music; approach- avoidance; pleasure; arousal; dominance.; Musik; närmande-undvikande beteende; pleasure; arousal; dominance.;

    Sammanfattning :              Syftet med denna uppsats bestod dels i att undersöka hur musik och dess tempo påverkar kunders emotioner, beteende och upplevelse i butik, men syftade även till att undersöka i vilken omfattning pleasure, arousal och dominance predicerar tillfredsställelse, närmande- undvikande sökbeteende, generell närmande- undvikande beteende samt upplevelse av servicescape. Undersökningen genomfördes som ett fältexperiment i butiksmiljö (N= 431), utifrån en oberoende mellan-individ-design. LÄS MER

  4. 4. Konsumenters köpbeteende : hur handlar kvinnor?

    M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :JULIA ANDERSSON; EMELIE NORMAN; [2010]
    Nyckelord :purchase behavior; marketing; store communication; communications retail; consumers;

    Sammanfattning : Syftet med detta arbete är att ta reda på hur konsumenter handlar konfektion och hur butiker kan påverka kunden till köp i butik. Metoden bygger på sökande av information genom litteratur, Internet, intervjuer och en enkätundersökning. Avgränsningen kring konsumentundersökningen är att endast studera kvinnor i åldrarna 20-60 år. LÄS MER

  5. 5. Vilka är de viktigaste parametrarna i ettprovrum för att kunna påverkakonsumenterna till ett köpbeslut?

    M1-uppsats, Institutionen för teknik och samhälle

    Författare :Mathilda Oppstedt; Mikaela Tuvesson; [2009]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Flertalet av dagens klädesbutiker inom detaljhandeln har provrum, som enligt mångakonsumenter, brister i sin utformning. Det som diskuteras frekvent är hur konsumenterskroppar exponeras på ett sätt som synliggör allt till överdrift, hur temperaturen är obehagligthög, att man inte har tillräckligt med avlastningsytor för att hänga av sina kläder på etcetera. LÄS MER