Sökning: "musik och barns språkutveckling utifrån pedagogernas perspektiv"
Hittade 3 uppsatser innehållade orden musik och barns språkutveckling utifrån pedagogernas perspektiv.
1. " Mamma pratar ett språk, pappa pratar ett språk... och så har vi svenska här " : En kvalitativ studie om hur förskolepedagoger arbetar med flerspråkiga barns språkutveckling.
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudierSammanfattning : Olika lärmiljöer, arbetssätt och metoder kan påverka barns språkutveckling. I denna studie undersöktes hur tre förskolor arbetar för att stödja flerspråkiga barns språkutveckling. LÄS MER
2. Flerspråkiga barn och språklig sårbarhet – en studie om musikaktiviteter i en förskola
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Studien är av intresse då det inte finns mycket tidigare forskning kring musik och flerspråkiga barn som befinner sig i språklig sårbarhet. Forskningen som finns inom fältet fokuserar på musikterapi och arbete med autism och Downs syndrom. LÄS MER
3. Alla kan sjunga : det spelar ingen roll hur vi låter för det hjälper barnens språkutveckling
M1-uppsats, Institutionen för utbildningsvetenskap (UV)Sammanfattning : .... LÄS MER