Sökning: "musik teori om utveckling"
Visar resultat 1 - 5 av 41 uppsatser innehållade orden musik teori om utveckling.
1. Éclatians Assemble! : Trygghet, kreativ utveckling och hierarkier i ett separatistiskt rum för musikproduktion
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för musik och bild (MB)Sammanfattning : Denna studie undersöker deltagarnas upplevelser av ett separatistiskt tryggt rum för musikproduktion, specifikt för tjejer, transpersoner och ickebinära personer. Målet är att förstå hur deltagandet i dessa rum påverkar individernas självkänsla och kreativa utveckling. LÄS MER
2. Musikpedagogik i en digital utveckling : En undersökning om hur musiklärare förhåller sig till digitala verktyg för musikskapande samt hur digitala verktyg kan implementeras i musikundervisning
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Kungl. Musikhögskolan/Institutionen för musik, pedagogik och samhälleSammanfattning : In today's digital age, students must develop technology skills for various purposes, including music-making. To this end, the Swedish school system has mandated that music teachers incorporate digital tools for music-making into the curriculum for primary students from 1st to 9th grade. LÄS MER
3. Rektorers och lärares beskrivningar om de estetiska ämnenas karaktär och betydelse för elevers lärandeprocess och kunskapsutveckling
Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogikSammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att undersöka de estetiska ämnenas roll och funktion i grundskolans undervisning utifrån rektorers och lärares beskrivningar om de estetiska ämnenas karaktär samt betydelse för elevers lärandeprocess och kunskapsutveckling. Studiens frågeställningar är dels hur rektorer respektive lärare beskriver de estetiska ämnenas karaktär samt vilka beskrivningar rektorer respektive lärare i grundskolans estetiska ämnen har om ämnenas betydelse för elevers lärandeprocess och kunskapsutveckling. LÄS MER
4. Strategier för kreativitet : En kvalitativ undersökning om bildlärares kreativitetsgenerering i grundskolans senare år
Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för musik och bild (MB)Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka hur bildlärare, verksamma i grundskolans årskurs 7–9, ser på kreativitet generellt och specifikt på elevers kreativitet i bildundervisning, samt vilka strategier bildlärare säger sig använda för att stimulera elevernas kreativa utveckling i bildundervisningen. Urvalet för denna studie är fem högstadielärare som undervisar i bildämnet på olika högstadieskolor i Sverige. LÄS MER
5. Flerspråkighet i förskolan. : Förskollärarens arbetssätt med flerspråkiga barn i förskolan med fokus på modersmålet
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Stockholms universitet/Barn- och ungdomsvetenskapliga institutionenSammanfattning : Uppsatsen handlar om flerspråkiga barns modersmålsinlärning och utveckling i förskolan. Syftet med denna studie är att undersöka hur förskollärare arbetar för att stötta och främja flerspråkiga barns språkutveckling i förskolan så att de utvecklar sitt modersmål. LÄS MER