Sökning: "musik uppgifter"

Visar resultat 1 - 5 av 50 uppsatser innehållade orden musik uppgifter.

  1. 1. Digitala resurser i bildundervisningen : En kvalitativ studie av bildlärares förhållningssätt till digitala resurser i undervisningen

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för musik och bild (MB)

    Författare :Rebecca Axelsson; Izabella Karlsson; [2024]
    Nyckelord :digitala verktyg; bildämnet; digitalisering; bildlärare;

    Sammanfattning : Digitala resurser i bildundervisningen En kvalitativ studie av bildlärares förhållningssätt till digitala resurser i undervisningen Digital resources in art education A qualitative study of art teacher’s approaches to digital resources in education Syftet med studien är att undersöka bildlärares användning och förhållningssätt gentemot digitala verktyg i bildundervisningen. I studien undersöks vilka digitala resurser som används i undervisningen, hur de används och i vilken grad. LÄS MER

  2. 2. Musikskapande med digitala verktyg

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Robin Krona; [2024]
    Nyckelord :Digitala verktyg; Kreativitet; Ramar; Musikskapande; Sociokulturellt perspektiv;

    Sammanfattning : Musikämnets centrala innehåll innefattar musikskapande och att elever ska ges möjlighet att utveckla sin musikaliska kreativitet. Syftet med studien är att belysa hur musiklärare arbetar med musikskapande i grundskolan, där möjliggörandet av elevers kreativa förmågor synliggörs. LÄS MER

  3. 3. Välkommen in : En kvalitativ studie av bildlärares didaktiska ledarskap för att skapa studiero i bildsalen

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för musik och bild (MB)

    Författare :Liv Andersson; [2024]
    Nyckelord :Didaktiskt ledarskap; didaktisk design; bildpedagogik; studiero; klassrumsklimat;

    Sammanfattning : Studien syftar till att undersöka och skapa förståelse för hur bildlärare på högstadiet beskriver studiero och vilka strategier för didaktiskt ledarskap som bildlärare använder sig av för att skapa studiero i bildsalen. För att uppfylla syftet och besvara forskningsfrågorna har en kvalitativ studie med ett hermeneutiskt perspektiv valts. LÄS MER

  4. 4. Som en spegelbild : Studiet av dräkt i ett tvärmetodologiskt möte mellan konst- och arkivvetenskap

    Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för musik och bild (MB)

    Författare :Sofia Särdquist; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Dräkthistoria är ett tvärvetenskapligt område med möten mellan flera akademiska discipliner. Denna uppsats utforskar mötet mellan konstvetenskap och arkivvetenskap, utifrån teoretiska perspektiv och metodologi i konstvetenskapliga dräktstudier som baseras på text i form av uppgifter i arkiv, särskilt bouppteckningar. LÄS MER

  5. 5. Valfrihet I Musikundervisningen : En studie i hur lärare och elever reflekterar kring hur elevens valfrihet motiverar i musikämnet

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Kungl. Musikhögskolan/Institutionen för musik, pedagogik och samhälle

    Författare :Manfred Hanberg; [2023]
    Nyckelord :Benefit; freedom of choice; joy; motivation; motivators; music education of teacher’s choice; Motivation; musikundervisning; nytta; nöje; valfrihet; lärarstyrd musikundervisning;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att bidra med kunskap kring hur lärare och elever reflekterar kring elevernas valfrihet i musikundervisningen.  Tidigare studier visar att elevers delaktighet i den generella undervisningen främjar deras motivation. LÄS MER