Sökning: "musik värde"

Visar resultat 1 - 5 av 64 uppsatser innehållade orden musik värde.

  1. 1. Syns man så finns man : En studie om reklamfilmens påverkan på artistens personliga varumärke

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälle

    Författare :Alexander Palmér Guiance; [2022]
    Nyckelord :sell out; image; reklamfilm; reklammusik; personligt varumärke; artist;

    Sammanfattning : Denna studie belyser effekterna på musikartisters personliga varumärken i samband med att artisternas musik finns med i reklamfilm. Detta görs genom semistrukturerade intervjuer med ett antal musikartister med olika erfarenhet och framgång som upplåtit sina verk till reklamfilm. LÄS MER

  2. 2. The beauty of sound : Timbre as grounds for aesthetic and artistic value in music

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Avdelningen för estetik

    Författare :Ben Mc Hugh; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : This thesis explores the concept of timbre through the lens of analytic philosophical aesthetics and philosophy of music. I argue that timbre should be thought of as providing the grounds for artistic and aesthetic values in music. To this end and firstly, I critique the physical sense of timbre in favour of two anti-realist senses of timbre. LÄS MER

  3. 3. Man kan helt enkelt inte spela Bach på elbas, eller? : Elbasisters motivation till lärande av Bachs cellosviter.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för musik och bild (MB)

    Författare :Carlos de Rada Moniz; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Bachs cellosviter är ofta föremål för lärande för elbasister. Detta trots att verket skrevs för över två hundra år sedan och elbasen bara har funnits sedan mitten av 1900-talet. Verket är skrivet för en cello, ett instrument som inte har mycket gemensamt med elbasen. LÄS MER

  4. 4. Customer Experience and its Implication for Value Creation within the Night-Time Economy

    Master-uppsats, KTH/Industriell ekonomi och organisation (Inst.)

    Författare :Eric Lewerentz; [2021]
    Nyckelord :Customer Experience; Service Dominant Logic; Night-time Economy; Nightlife; Topic Modelling; Kundupplevelse; tjänstedominantlogik; nattliv; topic modelling;

    Sammanfattning : The consumer behaviour is adapting within industries due to new technologies such as smart phones. As consumer behaviour changes so do companies by adapting their way of engaging and interacting with their customers. This provides potential to innovate new service offerings. LÄS MER

  5. 5. Klassisk musik : Relevans och värde i dagens samhälle och musikliv.

    Master-uppsats, Örebro universitet/Musikhögskolan

    Författare :Irene Nordström; [2020]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER