Sökning: "musikalisk jämförelse"
Visar resultat 6 - 10 av 11 uppsatser innehållade orden musikalisk jämförelse.
6. Bedöma eller berömma? Niondeklassares kamrat- och självbedömning vid ensemblemusicerande i musikundervisningen
Master-uppsats, Lunds universitet/Musikhögskolan i MalmöSammanfattning : Lärande bedömning är den kanske starkaste pedagogiska riktningen inom svensk skola just nu. Bedömning ska enligt den inte användas i första hand för att sätta betyg och sortera, utan vara en utgångspunkt för att eleven ska lära sig mer. Kamrat- och självbedömning blir viktiga ingredienser i undervisningen. LÄS MER
7. Bedöma eller berömma? Niondeklassares kamrat- och självbedömning vid ensemblemusicerande i musikundervisningen.
Master-uppsats, Lunds universitet/Musikhögskolan i MalmöSammanfattning : Lärande bedömning är den kanske starkaste pedagogiska riktningen inom svensk skola just nu. Bedömning ska enligt den inte användas i första hand för att sätta betyg och sortera, utan vara en utgångspunkt för att eleven ska lära sig mer. Kamrat- och självbedömning blir viktiga ingredienser i undervisningen. LÄS MER
8. Punky Reggae Party. : Ideologisk och musikalisk jämförelse av reggae och punk.
Kandidat-uppsats, Institutionen för musikvetenskapSammanfattning : Kallin, Linus. Punky Reggae Party. Ideologisk och musikalisk jämförelse av reggae och punk. C-uppsats Uppsala universitet, 2011. LÄS MER
9. De första punkackorden : En jämförelse mellan de första brittiska och svenska punklåtarna.
Kandidat-uppsats, Ljud- och musikproduktionSammanfattning : Musikgenren punk är nu över 30 år gammal. Och syftet med denna uppsats är att se likheter och skillnader mellan ett par tidiga brittiska punklåtar och ett par tidiga svenska punklåtar. Och ta reda på vad som kännetecknade det musikaliska i musikgenren. LÄS MER
10. Barns tankar om brassinstrument i förhållande till andra instrument
C-uppsats, Göteborgs universitet/Sociologiska institutionenSammanfattning : I den rådande debatten om det minskade intresset för att spela orkesterinstrument påkulturskolan vill vi undersöka olika anledningar till varför det blivit så här. Som blivandebrasspedagoger så har vi lagt fokus på brassinstrumenten i förhållande till andra instrument. LÄS MER