Sökning: "musikförlag"

Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade ordet musikförlag.

  1. 1. När grodan kokas : En uppsats om handeln med musikkataloger

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för management (MAN)

    Författare :Daniel Miettinen-Singhateh; Liam Fransholm; Philip Wohlfart; [2023]
    Nyckelord :music catalog; power; private equity; record company; music publisher; musikkatalog; makt; riskkapital; skivbolag; musikförlag;

    Sammanfattning : Music catalog trading has become something of a trend in recent years, with global stars selling their catalogs for millions of dollars. Industry players such as record labels and music publishers have traded catalogs and their underlying intellectual property rights between themselves for a long time but now resourceful venture capitalists have seen opportunities for returns, and have thus entered the market. LÄS MER

  2. 2. Musikdistribution idag och imorgon - - ur musikförlagets, musikproducentens och artistens perspektiv

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Musikhögskolan i Malmö

    Författare :Johannes Dalenbäck; [2012]
    Nyckelord :Music distribution; social network sites; streaming; online services; musikdistribution; sociala medier; online tjänster; Performing Arts;

    Sammanfattning : Music distribution today and tomorrow - from the perspective of the music publisher, the music producer and the artist. The purpose of this study was to assess how a music publisher, a music producer and an established artist experience the music distribution of today and how, in their specific perspectives, it may look like in the future. LÄS MER

  3. 3. Musikbranschens förvaltare  : Hantering av professionella affärsrelationer i musikförlagsverksamhet

    M1-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNU

    Författare :Martin Kjällgren; Gisela Sotomayor Saavedra; Peder Wehlen; [2011]
    Nyckelord :Business marketing; nätverk; musikförlag; affärsrelationer; upphovsrätt och lönsamhet;

    Sammanfattning : This thesis will guide you through the haunting Business marketing woods of snaring networks and ravel business relations in the dark landscapes of the mighty music publishing creatures. The task at hand (of this thesis) will be to present the secrets that lie beyond with the hopes that you, the daring reader, will gain knowledge and understanding of what these entities do, lurking in the shadows of the woods of business marketing (and of your unknowing mind). LÄS MER

  4. 4. Efterfrågan på musik har aldrig varit större : Hur nya förutsättningar har påverkat svenska musikförlag

    M1-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNU

    Författare :Sophie Andersson; Minna Fagerstedt; [2011]
    Nyckelord :Service; Relationer; Nätverk; Musikförlag; Teknisk utveckling; Konkurrenter; Aktör; Synkronisering;

    Sammanfattning : We have been able to draw some conclusions based on our research. First we haveconsidered that the publisher is dependent on a large network and to work closelywith their customers. LÄS MER

  5. 5. Vad vill ni sjunga om? - En studie kring barnsånger och hur dessa kan se ut om barnen får bestämma

    C-uppsats,

    Författare :gunhild haatveit; susanna carlsson; [2010]
    Nyckelord :Barnsånger; barnkultur; kulturarv; barn och försko;

    Sammanfattning : Sammanfattning: Vårt syfte med detta arbete är att undersöka hur man utifrån barnsförutsättningar och intresse kan skapa musik som fångar derasengagemang. Vår metod har varit att göra en intervjuundersökning medbarn och personal på en förskoleavdelning, samt med en representantfrån ett bok och musikförlag som inriktar sig på barnmusik. LÄS MER