Sökning: "musikindustrin"

Visar resultat 21 - 25 av 104 uppsatser innehållade ordet musikindustrin.

  1. 21. Musikfans varumärkeslojalitet ur ett konsumentperspektiv : En kvalitativ studie om hur musikfans online skapar varumärkeslojalitet till artister.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Adam Backman; Sebastian Müller; [2021]
    Nyckelord :Brand loyalty; music fans; engagement; loyalty; fandom; Instagram.; Varumärkeslojalitet; musikfans; engagemang; lojalitet; fandom; Instagram.;

    Sammanfattning : I takt med den digitala revolutionen som musikindustrin genomgått, har frågor angående hur musikfans online blir lojala mot artister framgått och skapat ämne för diskussion. Syftet med denna uppsats är att utveckla en djupare förståelse för hur musikfans online skapar varumärkeslojalitet genom gemensamt engagemang. LÄS MER

  2. 22. Kommer arenorna att överleva den ökade pressen från streamingtjänsterna? : En kvantitativ studie om faktorer som påverkar beslutet av val av plats för att se en hemmamatch i SHL

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Josefin Wikström; Lina Wikberg; [2020]
    Nyckelord :SHL; den svenska hockeyligan; streamingtjänster; hockey; arena; konsumentbeteende; faktorer; minskat publiksnitt; lönsamhet;

    Sammanfattning : Ett minskat publiksnitt i arenor är ett aktuellt problem som påverkar flera av världens största sporter. För den Svenska Hockeyligan (SHL) är detta inget undantag. Trots ett minskat publiksnitt i arenorna har den svenska befolkningen ett växande hockeyintresse. LÄS MER

  3. 23. Förväntningar av artistprofilering

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Kungl. Musikhögskolan/Institutionen för musik, pedagogik och samhälle

    Författare :Antonio Charry Qvarforth; [2020]
    Nyckelord :artistvarumärke; kvalitativa intervjuer; musikbranschen; skoldiskurs; diskursanalys; artist;

    Sammanfattning : Studien syftar till att, genom diskursanalys, undersöka erfarenheter och upplevelser av artistprofilering. I undersökningens kvalitativa intervjuer deltog tre intervjupersoner. LÄS MER

  4. 24. Varumärke och image slår igenom bruset i musikbranschen : En kvalitativ studie om hur artister jobbar med sina varumärken på sina sociala medier

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Elisa Amorell; Rebecca Fredriksson; [2020]
    Nyckelord :Brand; Image; Digitalisation; Music industry; Artists; Social media; Marketing; Varumärke; Image; Digitalisering; Musikbransch; Artister; Sociala medier; Marknadsföring;

    Sammanfattning : Digitaliseringen har revolutionerat musikindustrin, alla delar av marknaden har utvecklats, marknadsföring är ett av dem. Sociala medier har blivit centrum för marknadsföringen och konsumenten begär mer relaterbara varumärken och image som ett krav för att konsumera produkter. LÄS MER

  5. 25. Icke-musikers perspektiv på musik och genrer : En etnologisk studie om hur musik kan tolkas

    M1-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för elektronikkonstruktion

    Författare :Daniel Geite; [2020]
    Nyckelord :Semistrukturerade intervjuer; musikkunskap; icke-musiker; etnologi; instrumentlära; musikindustrin; musikanalys;

    Sammanfattning : This paper examines the perspective of non-musicians on the subject of music and how they interpret its content. The data was collected through semi-structured interviews with three people who do not study nor practice music. LÄS MER