Sökning: "musikkonsument"

Hittade 3 uppsatser innehållade ordet musikkonsument.

  1. 1. Tre skivbranschverksamma spekulerar : Är fullängdsalbum och fysisk skivdistribution snart ett minne blott?

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Ljud- och musikproduktion

    Författare :Filip Westgärds; [2017]
    Nyckelord :Skivbranschen; Musikbranschen; Skivindustrin; Musikindustrin; Album; Singel; CDSkiva; Vinylskiva; Streaming; Musikkonsument;

    Sammanfattning : Syftet med denna kvalitativa studie är att undersöka hur skivbranschverksamma personer kan resonera kring inspelning av fullängdsalbum samt distribution av dessa nu i en tid när musik distribueras såväl genom digitala releaser som fysiska utgivningar. Forskningsfrågorna behandlar hur dessa personer ser på den intresseförändring som skett under de senaste 20 åren inom branschen gällande inspelning av fullängdsalbum, samt om man helst väljer att släppa musik digitalt eller på ett fysiskt medium. LÄS MER

  2. 2. Musikstreamingtjänster : Vilka egenskaper lockar lyssnare?

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Ljud- och musikproduktion

    Författare :Axel Lindbom; [2017]
    Nyckelord :Musik; streaming; musikstreamingtjänst; Spotify; musikindustri; musikkonsument; internet.;

    Sammanfattning : Följande studie undersöker vilka egenskaper konsumenter letar efter vid val av musikstreamingtjänst och huruvida det skiljer sig mellan konsumenter med musikalisk bakgrund och de utan musikalisk bakgrund. Studien undersöker musikkonsumentens nyttjande av musikstreamingtjänster, vilka egenskaper de värderar högst hos sina musikstreamingtjänster och vilka egenskaper de saknar. LÄS MER

  3. 3. Musikkonsumenten i igenkänning och flow

    Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Annika Johnson; [2016]
    Nyckelord :Musikkonsument; Musik; Streaming; Streamingtjänst; Spotify; Deezer; Apple Music; Behov; Music consumer; Music; Streaming service; Needs;

    Sammanfattning : Följande studie undersöker musikkonsumenternas behov i relation till streamingtjänsterna, med utgångspunkt i det krig som pågår mellan streamingtjänsterna, samt i de tre aktuellastreamingtjänsterna Spotify, Deezer och Apple Music. Studien undersöker musikkonsumentens (tolv till 35 år gamla) omedvetna behov som musikstreamingtjänsten ska uppfylla, samt hur förhållandet ser ut mellan de här behoven och musikkonsumentens val av streamingtjänst. LÄS MER