Sökning: "musikpedagoger"
Visar resultat 21 - 25 av 31 uppsatser innehållade ordet musikpedagoger.
21. En studie om hur några musikpedagoger utformar sin musikundervisning för att tillgodose och möta elevers och barns kulturella bakgrunder.
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskapSammanfattning : .... LÄS MER
22. Kartläggning av musikrelaterade förmågor hos personer med grav intellektuell funktionsnedsättning : musikterapeutisk metodutveckling
Magister-uppsats, Institutionen för musik, pedagogik och samhälleSammanfattning : Musikterapeutisk metodutveckling, av Linn Johnels är en studie inom ramen för Magisterprogrammet i musikpedagogik med profil musik- terapi vid Kungliga Musikhögskolan i Stockholm.Syftet med uppsatsen var att ta fram och utvärdera ett instrument för att kartlägga olika musikrelaterade förmågor hos individer med grav intellektuell funktions- nedsättning. LÄS MER
23. Pentatoniska skalans betydelse för undervisningen i waldorfskolan
L3-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för etnologi, religionshistoria och genusvetenskapSammanfattning : Detta examensarbete handlar om att försöka skapa sig en djupare förståelse för den pentatoniska skalans betydelse i waldorfskolans yngre klasser. Utgångspunkt för denna undersökning har varit en kvalitativ forskningsintervju där fyra waldorflärare har berättat om sina tankar och erfarenheter kring arbetet med pentatoniken. LÄS MER
24. "Utan ångesten kan man ju inte skapa" -
C-uppsats,Sammanfattning : Syfte: Att undersöka hur musikpedagoger/instrumentalpedagoger på gymnasiet hanterar elever med prestationsångest.Huvudfrågor: Vad anser musikpedagoger att en trygg och bra lärandemiljö innebär? Hur arbetar instrumentallärare med prestationsångestprevention?Metod och material:Som metod för vår uppsats har vi använt oss utav kvalitativa intervjuer. LÄS MER
25. "De glittrar liksom igen" Om hur organisationer arbetar med flyktingbarn och vad en pedagog med skapande inriktning kan tillföra detta arbete
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Musikhögskolan i MalmöSammanfattning : Denna studie har som huvudsyfte att undersöka hur organisationer arbetar med flyktingbarn och på vilket sätt en pedagog med skapande inriktning (till exempel en musiklärare) kan arbeta för att förbättra flyktingbarns situation i Sverige och i världen. Studien utgår från tre intervjuer med människor som är aktiva inom tre olika organisationer i Sverige. LÄS MER