Sökning: "nÃ¥ nya kunder"

Visar resultat 1 - 5 av 17 uppsatser innehållade orden nÃ¥ nya kunder.

  1. 1. Message strategies in content marketing - How companies drive consumer engagement on social media

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Louise Forsby; Helena Märlegård; [2022]
    Nyckelord :Content Marketing; Social Media; Consumer Behavior; Consumer Engagement; Message Strategies;

    Sammanfattning : The world is now digitized with an increased use of different social media platforms and infinite new ways for marketers to engage consumers. With the increased use of online marketing and the tough competition in an online environment, a challenge for companies is to differentiate their brand and stand out. LÄS MER

  2. 2. Den vinnande marknadsföringsstrategin : En kvalitativ studie om hur små och medelstora företag använder influencer marketing i ett varumärkesstärkande syfte

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Emilia Winbladh; Ida Hess; [2022]
    Nyckelord :Influencer; Influencer marketing; sociala medier; varumärkesstärkande; följare;

    Sammanfattning : Idag lever vi i ett samhälle där sociala medier är en del av vår vardag. I samband med att sociala medier växer har även influencer marketing kommit att bli den nya marknadsföringsstrategin. Företag kan idag med hjälp av influencer marketing integrera med befintliga kunder samt nå ut till nya kunder. LÄS MER

  3. 3. Köpprocess och valkriterier vid inköp av företagsresor : Betydelsen av hållbarhet vid val av leverantör

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Hanna Svensson; Vilma Skog; [2022]
    Nyckelord :Affärsresa; konferens; organisatoriskt industriellt köpbeteende; köpsituation; köpbeslutsgruppen; kriterier vid val av leverantörer; hållbarhet;

    Sammanfattning : Syfte - Studiens syfte var att kartlägga köpprocessen och undersöka vilken betydelse hållbarhet samt andra valkriterier har för företagskunder vid köp av företagsresor. Företagsresa syftar till en konferens eller incentiveresa som inkluderar boende, mat och transport. LÄS MER

  4. 4. Ett nytt affärslandskap B2B? : En kvalitativ flerfallstudie om hur övergången till digitalt arbete på distans har en inverkan på säljarens nykundsbearbetning och förmåga att etablera kundrelationer

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Vincent Asp; André Nilsson; [2021]
    Nyckelord :B2B; Buyer-seller relationships; Customer acquisition; Sales process; Digitalization; Covid-19; B2B; Kundrelationer; Nykundsbearbetning; Försäljningsprocess; Digitalisering; Covid-19;

    Sammanfattning : Bakgrund: Den industriella marknadsföringen kännetecknas av djupa kundrelationer, där affärer ofta karaktäriseras av långa säljprocesser som innefattar åtskilliga interaktioner med flertalet aktörer involverade. Denna försäljning har blivit allt mer relationsorienterad där kundens behov, värde och önskemål sätts i fokus. LÄS MER

  5. 5. Marknadssegmentering i modern marknadsföring : En kvalitativ studie om hur segmenteringsstrategier påverkas av förändringar i samhällsnormer

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Paulina Kristiansson; Linn Hasselgren; [2019]
    Nyckelord :Marknadsföring; generation x; segmentering; psykografisk; förändring i marknadssegmentering;

    Sammanfattning : Denna studie började som en kvalitativ deduktion där vi ville skapa en förståelse för vilka marknadsföringsstrategier som har starkt inflytande på generation X och om de skiljer sig från andra ålderssegment. I och med digitaliseringen och sociala mediers uppkomst har klassisk marknadsföring förändrats de senaste två decennierna. LÄS MER