Sökning: "när kom tv till sverige"
Hittade 4 uppsatser innehållade orden när kom tv till sverige.
1. Fredagsunderhållning i i SVT 1 och P3 - public service eller inte? : En kvantitativ och kvalitativ innehållsanalys av SVT:s Alla för en och SR:s Helgen i P3
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/JournalistikSammanfattning : Syftet med den här uppsatsen är att undersöka underhållningsprogram som sänds på svenska public service-kanaler för att se om de lever upp till public service idealet samt vilken kvalitet denna typ av program har. Undersökningen görs på två underhållningsprogram. Ett radioprogram, Helgen i P3, och ett tv program, Alla för en. LÄS MER
2. "Punch it like a man!" : En semiotisk textanalys av tv-serien New Girl ur ett genusperspektiv
Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Studien undersöker hur den etablerade sitcom-serien New Girl porträtterar kvinnliga och manliga karaktärer normativt eller icke-normativt. Studien undersöker även om karaktärerna i serien porträtteras utefter de grundstereotyper som tidigare forskning tagit fram. LÄS MER
3. Ett tyst beslut
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikationSammanfattning : Titel: Ett tyst beslut - Om hur politisk TV-reklam blev tillåtet i Sverige Författare: Malin Stääf Kurs: Examensarbete i Medie- och kommunikationsvetenskap vid institutionen för journalistik, medier och kommunikation, Göteborgs Universitet Termin: Höstterminen 2010 Handledare: Bengt Johansson Uppdragsgivare: JMG, Göteborgs Universitet Sidantal: 38 sidor (17801 ord) inklusive bilagor Syfte: Studiens syfte är att beskriva och förklara hur det gick till när politisk TVreklam blev tillåtet i Sverige. Detta undersöks utifrån politiska, ekonomiska och teknologiska förutsättningar Metod: Kvalitativ innehållsanalys Material: Öppet politiskt material i form av statliga utredningar, beslut, betänkanden, motioner och protokoll. LÄS MER
4. Produktplacering i svensk television
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionenSammanfattning : Inom film- och TV-branschen har produktplacering existerat i flera årtionden och har fungerat som en utmärkt marknadsföringsmetod för företag som velat sälja produkter och tjänster. Dessa produkter placeras i lämpliga program för att på så sätt nå ut till konsumenterna. LÄS MER