Sökning: "när orden inte räcker till"
Visar resultat 1 - 5 av 16 uppsatser innehållade orden när orden inte räcker till.
1. När orden inte räcker till : En studie om olika representationsformers betydelse för att synliggöra matematiken i grundskolans matematikundervisning
Magister-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för utbildning, kultur och kommunikationSammanfattning : Denna studies syfte var att få mer kunskap om hur lärare kan synliggöra matematiken i sin undervisning i grundskolan, med hjälp av olika representationsformer. Vi valde semistrukturerade intervjuer som metod och 12 legitimerade och verksamma lärare deltog. LÄS MER
2. När orden inte räcker till : En litteraturöversikt om sjuksköterskors upplevelser av kommunikation i mötet med patienter med annat modersmål
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Blekinge Tekniska HögskolaSammanfattning : .... LÄS MER
3. När orden inte räcker till : En studie om ordförrådsutvecklande undervisning för elever med språkstörning
Magister-uppsats, Högskolan Kristianstad/Fakulteten för lärarutbildningSammanfattning : Syftet med denna kvalitativa studie är att bidra med kunskap om ordförrådsutveckling och dess främjande avseende elever med språkstörning, utifrån några lärares, speciallärares och skollogopeders beskrivningar. Elever med språkstörning utvecklar inte sina språkliga förmågor i samma takt som jämnåriga och utveckling av ordförrådet är ett vanligt svårighetsområde hos dessa elever. LÄS MER
4. Observations on de Bruijn graphs
Master-uppsats, Lunds universitet/Matematik LTH; Lunds universitet/Matematik (naturvetenskapliga fakulteten)Sammanfattning : Abstract of chapter 1 For n >= 2 the number of mixing n-step subshifts of finite type (sft) over the alphabet {0, 1} is proven to be at least 15/16 times the number of transitive n-step sfts. A conjecture assumes the latter to be at least 2^(3*2^(n-1)-n). Abstract of chapter 2 The alternating colouring function is defined. LÄS MER
5. När orden inte räcker till - en kvalitativ studie om ordlöshetens dilemman och möjligheter i mötet mellan terapeut och patient
Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för psykologiSammanfattning : Syftet med denna kvalitativa studie har varit att beskriva psykoterapeuters upplevelser av ordlöshet i mötet med patienter, här barn eller ungdomar och om och i så fall hur teori kan vara till hjälp i själva mötet. Studien har genomförts utifrån ett fenomenologiskt – hermeneutiskt perspektiv och en icke-verbal, konstnärlig undersökningsmetod, s k ”art-based inquiry” har använts i kombination med intervjusamtal för insamling av data. LÄS MER