Sökning: "närhet till kund"
Visar resultat 1 - 5 av 16 uppsatser innehållade orden närhet till kund.
1. Digitaliseringens påverkan på en banks värdegrunder “En fallstudie på ett av Handelsbankens lokala kontors upplevda påverkan av digitaliseringens inflytande på medarbetarnas vardagliga arbete”
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : There is an ever faster growing technological development in today’s society and high demands are challenging companies and organizations to adapt and increasingly offer their products and services in digital formats. This also requires banks and financial institutions to change their operations from traditional physical meetings. LÄS MER
2. Krav vid val av tredjepartslogistiksaktör : En fallstudie genomförd på AA logistik
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för Industriell utveckling, IT och SamhällsbyggnadSammanfattning : Under en lång tidsperiod har transportering av gods förekommit och i dagens samhälle blir det allt mer vanligt att man anlitar en tredjepartslogistik-aktör (TPL-aktör) som sköter hela eller delar av ett företags distribution. Fallföretaget i denna studie är en nyetablerad TPL-aktör som idag inte nått ut till så många kunder som önskat. LÄS MER
3. Det lilla rummet för de stora besluten : En kvalitativ studie om provrummets betydelse
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Syfte Vårt syfte med uppsatsen är att analysera och utreda: Hur olika företag arbetar med och ser på betydelsen av provrums utformning, roll i butiksmiljön samt interaktionen mellan personal och kund i anslutning till provrummet. Kundernas uppfattningar om och inställningar till provrum. LÄS MER
4. Kundlojalitet på en lokal apoteksmarknad : Customer loyalty in a local pharmacy market
Kandidat-uppsats, Institutionen för teknik och samhälleSammanfattning : Syftet är att undersöka och beskriva vilka faktorer det är som påverkar kunderna när de väljer ett lokalt apotek och även undersöka möjliga samband som kan påvisas mellan upplevd kundlojalitet och några av de undersökta faktorerna. En kombination av en kvalitativ och en kvantitativ studie genomfördes, med huvudfokus på den kvantitativa metoden. LÄS MER
5. Ledningens perspektiv på hur produktinnovation skapas
Kandidat-uppsats, KTH/Maskinkonstruktion (Inst.)Sammanfattning : På grund av den snabba utvecklingen och den komplexa innovation som idag krävs, är det intressant att undersöka hur innovation tas fram i företag. Därför är syftet med rapporten att undersöka källorna till produktinnovation för att tydligare definiera företags verktyg för att skapa innovativa produkter. LÄS MER