Sökning: "närhet till kund"

Visar resultat 6 - 10 av 16 uppsatser innehållade orden närhet till kund.

  1. 6. Var ska vi finnas? En studie om lokaliseringsproblematiken och hur man kan öka sin service i logistikbranschen

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Jeroen Bos; Freddy Arvidsson; [2011]
    Nyckelord :logistik; lokalisering; utvidgat tjänsteerbjudande; logistikfastighet; lokaliseringsproblematik; lokaliseringskriterier; logistikläge; Social Sciences;

    Sammanfattning : I dagens globaliserade samhälle ser vi en ökande konsumtion. Detta ställer högre krav på le-veranstider och service. För att företag ska kunna leva upp till dessa krav måste de finnas på rätt plats i förhållande till sina kunder och leverantörer. LÄS MER

  2. 7. Att vara nära men ändå på avstånd : – Relationen mellan revisor och kund

    Magister-uppsats, Företagsekonomi

    Författare :Anna Erlandsson; Robin Ullbrand; [2010]
    Nyckelord :Relationship; Audit; Independence; Relationship Marketing; Abolishment of statutory audit; Relation; Revision; Oberoende; Relationsmarknadsföring; Revisionspliktens avskaffande;

    Sammanfattning : Titel: Att vara nära men ändå på avstånd Författare: Anna Erlandsson och Robin Ullbrand Handledare: Staffan Hård af Segerstad Bakgrund och problem: En relation kan hjälpa företag att knyta sig an kunderna på ett bättre sätt. Värdet som kunden upplever vid köp av en produkt skall inte komma från slutprodukten, utan värdet skapas genom interaktion och samspel mellan leverantör och kund. LÄS MER

  3. 8. Att vara nära men ändå på avstånd : – Relationen mellan revisor och kund

    Magister-uppsats, Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling

    Författare :Anna Erlandsson; Robin Ullbrand; [2010]
    Nyckelord :Relation; Revision; Oberoende; Relationsmarknadsföring; Revisionspliktens avskaffande;

    Sammanfattning : Bakgrund och problem: En relation kan hjälpa företag att knyta sig an kunderna på ett bättre sätt. Värdet som kunden upplever vid köp av en produkt skall inte komma från slutprodukten, utan värdet skapas genom interaktion och samspel mellan leverantör och kund. LÄS MER

  4. 9. Tredjepartslogistik i praktiken : En vinimportörs syn på ett tredjepartslogistiskt samarbete

    Magister-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Max Kanakura; Marita Pettersson; [2008]
    Nyckelord :third part logistics; outsourcing; supply chain risk management; logistics; Tredjepartslogistik; kontraktering; logistik; partnerskap; TPL; 3PL;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen är att analysera ett tredjepartslogistiskt samarbete mellan en vinimportör och dennes distributör utifrån importörens perspektiv. Arbetet avser att lyfta fram vilken typ av relation som finns dem emellan. LÄS MER

  5. 10. Relationers inverkan på upplevd tjänstekvalitet : en empirisk studie

    Magister-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Håkan Claesson; Mikael Pérez; [2007]
    Nyckelord :Tjänstekvalitet; tjänstekvalitetsunderökning; uppfattad kvalitet; relationer; närhet i relationer.;

    Sammanfattning : Denna uppsats undersöker sambanden mellan graden av närhet i en relation och hur denna närhet påverkar hur kunder upplever levererad tjänstekvalitet. Detta har gjorts med utgångspunkt i bland annat Grönroos teori angående uppfattad tjänstekvalitet samt ett antal relationsteorier. LÄS MER