Sökning: "närhet till kund"
Visar resultat 6 - 10 av 16 uppsatser innehållade orden närhet till kund.
6. Var ska vi finnas? En studie om lokaliseringsproblematiken och hur man kan öka sin service i logistikbranschen
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : I dagens globaliserade samhälle ser vi en ökande konsumtion. Detta ställer högre krav på le-veranstider och service. För att företag ska kunna leva upp till dessa krav måste de finnas på rätt plats i förhållande till sina kunder och leverantörer. LÄS MER
7. Att vara nära men ändå på avstånd : – Relationen mellan revisor och kund
Magister-uppsats, FöretagsekonomiSammanfattning : Titel: Att vara nära men ändå på avstånd Författare: Anna Erlandsson och Robin Ullbrand Handledare: Staffan Hård af Segerstad Bakgrund och problem: En relation kan hjälpa företag att knyta sig an kunderna på ett bättre sätt. Värdet som kunden upplever vid köp av en produkt skall inte komma från slutprodukten, utan värdet skapas genom interaktion och samspel mellan leverantör och kund. LÄS MER
8. Att vara nära men ändå på avstånd : – Relationen mellan revisor och kund
Magister-uppsats, Institutionen för ekonomisk och industriell utvecklingSammanfattning : Bakgrund och problem: En relation kan hjälpa företag att knyta sig an kunderna på ett bättre sätt. Värdet som kunden upplever vid köp av en produkt skall inte komma från slutprodukten, utan värdet skapas genom interaktion och samspel mellan leverantör och kund. LÄS MER
9. Tredjepartslogistik i praktiken : En vinimportörs syn på ett tredjepartslogistiskt samarbete
Magister-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagandeSammanfattning : Syftet med uppsatsen är att analysera ett tredjepartslogistiskt samarbete mellan en vinimportör och dennes distributör utifrån importörens perspektiv. Arbetet avser att lyfta fram vilken typ av relation som finns dem emellan. LÄS MER
10. Relationers inverkan på upplevd tjänstekvalitet : en empirisk studie
Magister-uppsats, Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Denna uppsats undersöker sambanden mellan graden av närhet i en relation och hur denna närhet påverkar hur kunder upplever levererad tjänstekvalitet. Detta har gjorts med utgångspunkt i bland annat Grönroos teori angående uppfattad tjänstekvalitet samt ett antal relationsteorier. LÄS MER