Sökning: "nätbaserad distansutbildning"
Hittade 5 uppsatser innehållade orden nätbaserad distansutbildning.
1. Webbkonferenssystem i utbildningssyfte
M1-uppsats, Mittuniversitetet/Avdelningen för informations- och kommunikationssystemSammanfattning : I den här studien undersöktes användandet av webbkonferenssystem i nätbaserad undervisning på universitet. Det gjordes med hjälp av en litteraturstudie, en enkätundersökning med studenter, två intervjuer med lärare och några tester av programvara relaterat till webbkonferenssystem. LÄS MER
2. Studieavbrott vid distansutbildning
D-uppsats, IT-universitetet i Göteborg/Tillämpad informationsteknologiSammanfattning : Antalet högskolestudenter i Sverige ökade kraftigt under en 20-årsperiod, men nu har det totala antalet studenter på högskolan minskat sedan 2004. Samtidigt har antalet distansstudenter trefaldigats sedan 1996. LÄS MER
3. Lärande i en flexibel IT-stödd distanskurs: distansstudenters upplevelser av lärande och interaktion i kursens online forum
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/PedagogikSammanfattning : IT-stödd distansutbildning vid svenska universitet och högskolor är en allt vanligare utbildningsform. Denna kvalitativa studie söker studenters erfarenheter av lärande på LUMA-GIS: Masters´Programme In Geopgraphical Information Systems (GIS) vid Lunds universitet. LÄS MER
4. Pedagogik, Kollaboration och Teknik tre främjande faktorer inom distansutbildning
C-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för informatikSammanfattning : Under senare tid har distansutbildning varit föremål för forskning vid flera utbildningsinstitut. Idén med distansutbildningar är att kunna erbjuda en utbildningsform som är till sin karaktär flexibel i avseende på tid och rum. LÄS MER
5. Att bryta isoleringen : sociala faktorer i nätbaserad distansutbildning
Magister-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för arbetsvetenskap och medieteknikSammanfattning : Detta projekt fokuserar på distansstudenter och deras studiesituation i tre nätbaserade kurser. Genom en empirisk studie bestående av samtal med studenter och lärare, samt deltagande observation, har vi försökt finna lösningar för att förbättra studenternas lärandemiljö. LÄS MER