Sökning: "nätbaserat lärande"

Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden nätbaserat lärande.

  1. 1. Universitetslärare, universitetsstudenter och lärgemenskap : Social närvaro vid nätstudier

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Pedagogiska institutionen

    Författare :Öjefors-Stark Anna-Katarina; [2018]
    Nyckelord :Enkät- och intervjustudie; lärgemenskap; nätbaserat lärande; social närvaro;

    Sammanfattning : Bakgrund: En av tre universitetsstudenter läser idag via nätbaserade kurser. Nätbaserat lärande är flexibelt och baseras på asynkron kommunikation, men studentgenomströmningen är lägre än på campuskurser. Forskning har visat att nätbaserade lärgemenskaper byggs upp av tre delar; kognitiv närvaro, lärarnärvaro och social närvaro. LÄS MER

  2. 2. Säg det med video Videobedömning i språkkurser

    Magister-uppsats, Institutionen för tillämpad informationsteknologi

    Författare :Peter Zier; [2017-09-04]
    Nyckelord :Video; audiovisuell; bedömning; vuxenutbildning; skärminspelning; nätbaserat; multimodalitet; språkinlärning; kommunikation; lärande;

    Sammanfattning : I denna studie belyses hur arbetsmetoden videobedömning upplevs av både lärare och elever inom tre språkkurser på den kommunala vuxenutbildningen i Kristianstad. Studien beskriver också hur arbetsmetoden kan berika undervisning och lärande samt bidra till kommunikativ tydlighet. LÄS MER

  3. 3. Lärande inom vården – Ett digitalt frö : En pilotstudie i att designa ett nätbaserat lärverktyg för att effektivisera introduktionsutbildningen för sjuksköterskor inom hematologi.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/Skolan för teknikvetenskaplig kommunikation och lärande (ECE)

    Författare :Daniel Älvenstrand; Joakim Horna; [2015]
    Nyckelord :net based education; introductory training; learning; e-learning; learning management system; hematology; health care; nurses; user centered design; interaction design; design theory; usability; human computer interaction; nätbaserad utbildning; introduktionsutbildning; lärande; e-lärande; lärplattform; hematologi; sjukvård; sjuksköterskor; användarcentrerad design; interaktionsdesign; designteori; användbarhet; människa-dator-interaktion;

    Sammanfattning : I dagsläget är introduktionsutbildningen för sjuksköterskorna på kliniken för hematologi på Karolinska Universitetssjukhuset otillräcklig vilket kan bidra till en äventyrad patientsäkerhet. Kliniken hoppas på att, med hjälp av ett interaktivt nätbaserat lärverktyg, kunna effektivisera sjuksköterskornas interna utbildning, göra deras utbildningsmaterial lättare att lära och motivera dem till fortsatt lärande. LÄS MER

  4. 4. Likvärdig, lättillgänglig föräldrautbildning om autism : En fallstudie av föräldringsprocess, hinder och framgångsfaktorer i ett förbättringsarbete

    Master-uppsats, Högskolan i Jönköping/HHJ. Kvalitetsförbättring och ledarskap inom hälsa och välfärd

    Författare :Lina Häglund; [2015]
    Nyckelord :Autism; children; improvement work; Parent education; online education; autism; barn; förbättringsarbete; föräldrautbildning; nätbaserat lärande;

    Sammanfattning : Equivalent and Accessible Parental Education Programs for Autism A Case study on the developmental process, obstacle and factors that promote success in working with improvement .... LÄS MER

  5. 5. Flipped classroom som stöd för elevernas lärande i matematik : Lärares och elevers perspektiv

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/Skolan för teknikvetenskaplig kommunikation och lärande (ECE)

    Författare :Madeleine Karlsson; [2015]
    Nyckelord :Flipped classroom; teaching; ICT; learning styles; e-learning; Flippat klassrum; digitala verktyg; undervisning; lärande; IKT; lärstilar; nätbaserat lärande.;

    Sammanfattning : Detta examensarbete handlar om flipped classroom i undervisningen. Syftet med arbetet är att öka förståelsen för vad flipped classroom kan innebära för lärare och hur det påverkar undervisningen genom att undersöka hur och varför lärare använder sig av flipped classroom, vad för material som används och hur det tillgängliggörs för eleverna samt hur elever uppfattar arbetssättet. LÄS MER