Sökning: "nätdejting forskning"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden nätdejting forskning.

  1. 1. Är filtrering vägen till den perfekta partnern? : En kvalitativ studie om hur relationssökande personer resonerar kring filtreringsmöjligheterna på nätdejtingsidor

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper; Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Angelica Eriksson; Jonna Ekedahl; [2016]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Studien syfte är att undersöka hur individer resonerar kring mål man har och man ser på sina krav när det kommer till att finna en partner på nätet, genom att studera om användandet av filter i nätdejtingsyfte är eftersträvansvärt och vad som lockar med filtrena. Studien utgår från individer som söker efter partners på internet att inleda ett långsiktigt förhållande med och deras uppfattningar om nätdejting. LÄS MER

  2. 2. Vem vill du att jag ska vara? En studie om konsekvenser av personlig varumärkning på en dejtingsajt

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Sandra Kovacs; Alexandra Bengtsson; [2013]
    Nyckelord :personal branding; corporate branding; online dating; self-presentation; selfimagine; identity; web 2.0; strategic communication; personligt varumärke; nätdejting; självpresentation; självbild; identitet; webb 2.0; strategisk kommunikation; Social Sciences;

    Sammanfattning : Singlar i jakt på kärlek och med tillgång till internet, är sällan obekanta med tan-ken att testa nätdejting. Det är idag en vedertagen metod att söka sin framtida partner på nätet. Tidigare forskning har visat att ett vanligt sätt att kommunicera på dejtingsajter är lika de strategier, vilka används vid personlig varumärkning. LÄS MER

  3. 3. Me Tarzan, you Jane? : En kvalitativ studie om män och kvinnors profil- och tilläggsbilder på dejtingsajten Mötesplatsen

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media

    Författare :Anna-Clara Eriksson Stattin; [2010]
    Nyckelord :nätdejting; dejtingsajt; genus; stereotyp; bilder; konsumtion; marknad;

    Sammanfattning : Nätdejting är inte längre något nytt fenomen, utan ett vanligt förekommande sätt att dejta och träffa sin framtida partner på, både bland unga, gamla och alla där emellan. Det spelar heller ingen roll om du bor i storstaden eller på landet, det finns män och kvinnor från alla håll och kanter som använder sig av nätdejting. LÄS MER

  4. 4. Nätdejting - En enkätstudie angående motivationen till användandet av nätdejting

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för informatik

    Författare :Hanna Lindberg; Anja Nedstedt Lindeberg; [2006]
    Nyckelord :Internetanvändning; Nätdejting; Kontaktannons; Uses and Gratification; Informatics; systems theory; Informatik; systemteori; Mathematics and Statistics;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att ge en bild av vad som motiverar till användandet av nätdejtingtjänster och om denna motivation skiljer sig mellan kön, ålder eller de som betalar eller inte betalar för sin nätdejting. Vi ville även se om denna tjänst gav användaren något mervärde gentemot den traditionella kontaktannonsen. LÄS MER