Sökning: "näthandel utveckling"

Hittade 5 uppsatser innehållade orden näthandel utveckling.

  1. 1. Digitala knuffar: den osynliga handen vid online handel : En fallstudie av ett ledande detaljhandelsföretag inom sport- och livsstilsmodesegmentet

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)

    Författare :Tintin Lundgren; [2023]
    Nyckelord :digital nudging; retail companies; digital retail channels; digital platforms; sport and leisure fashion; Digitala knuffar; detaljhandelsföretag; digitala handelskanaler; digitala plattformar; sport- och livsstilsmode;

    Sammanfattning : Som resultat av globalisering och teknologisk utveckling genomför människor flera beslut i sina privata och professionella liv från digitala enheter. Beslutsfattningen varierar från informationsinhämtning, underhållning och framför allt näthandel. LÄS MER

  2. 2. Exploring the effects of green certification labeling in online grocery shopping platform in China

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Yifei Wang; [2022]
    Nyckelord :Online shopping experience; Food purchase; Shopping history; Organic food; datauppsättningar; neurala nätverk; blickdetektering; texttaggning;

    Sammanfattning : The global pandemic has impacted daily life significantly, particularly in China. Fears of the virus, in addition to stay-at-home policies made more and more people choose to shop online instead of going to a brick-and-mortar store. LÄS MER

  3. 3. Näthandel och staden : Näthandelns påverkan på kopplingen mellan handel och offentligt liv

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för fysisk planering

    Författare :Emma Lindman; Lydia Svensson; [2019]
    Nyckelord :näthandel; handel; centrumkärna; offentligt rum;

    Sammanfattning : Handeln har spelat en stor roll för stadens utveckling och har länge ansetts väsentligt för den sociala dimension som det offentliga livet utgör. Det senaste decenniet har handeln genomgått markanta förändringar, då näthandeln har ökat kraftigt. Detta anses vara en bidragande faktor i det minskade utbudet av butikslokaler i staden. LÄS MER

  4. 4. Svenska konsumenters förtroende till okända nätaktörer : Konsumenters beteende och erfarenheter gällande näthandel

    M1-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Klara Li Wirén; Berola Shahine; [2018]
    Nyckelord :Consumere; ecommerce; consumer behavior; multi-channel marketing; trust; Consumere; näthandel; konsumentbeteende; multikanalförsäljning; förtroende;

    Sammanfattning : Med hjälp av digitalisering och IT-utvecklingen har både marknadsförare och svenska konsumenter större valfrihet och möjligheter gällande försäljningskanaler och konsumtion. Med denna utveckling har det även skapats utmaningar för såväl marknadsförare som konsumenter. LÄS MER

  5. 5. Tillitens nödvändiga förutsättningar? : En undersökning av svenska konsumenters köpbeteende vid näthandel inom landet och gentemot Polen, Tyskland och USA

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Per Johansson; Henry Sjölin; [2011]
    Nyckelord :Country of origin; Trust; International business; webpage; internet shopping;

    Sammanfattning : I och med att människor runt omkring i världen idag kopplas ihop med hjälp av ny teknik och kommunikationsmedier är det intressant att studera hur konsumenter från ett visst land ser på handel med andra länder på nätet. Denna studie syftar till att skildra vilka faktorer på landsnivå som gör att svenska konsumenter väljer att näthandla en digitalkamera från ett land framför ett annat. LÄS MER