Sökning: "nätmobbning enkät"
Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden nätmobbning enkät.
1. Vårdnadshavares attityder kring barns digitala lek : En enkätstudie
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsa, lärande och teknikSammanfattning : Lek är för barn en meningsfull aktivitet och är därmed också en viktig del i det arbetsterapeutiska arbetet med barn och deras vårdnadshavare. Författarna anser att det finns kunskapsluckor som behöver fyllas gällande vårdnadshavares perspektiv på den digitala leken för att kunna hitta lämpliga familjecentrerade interventioner. LÄS MER
2. Nätmobbning och känslan av ensamhet under Covid-19 - Ungdomarnas upplevelse
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för psykologiSammanfattning : Som följd av Covid-19 har fler ungdomar merparten av sitt sociala utbyte på internet. Mer tid på nätet kan dock öka risken för nätmobbning och ensamhetskänslor, vilket den här studien avser att undersöka. LÄS MER
3. N0 H8 M8 (No hate mate) : En enkätstudie om lärarstudenters mottagande av en kampanj mot näthat.
Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Studien ämnar undersöka lärarstudenters mottagande av en kommunikationskampanj mot näthat. Syftet är att förstå hur de uppfattar kampanjen och dess budskap, samt hur de ser på kampanjen i förhållande till sin framtida yrkesroll som lärare. LÄS MER
4. LÄRARES ATTITYDER OCH INTERVENTIONSSTRATEGIER MOT OLIKA FORMER AV MOBBNING
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för juridik, psykologi och socialt arbeteSammanfattning : Denna kvantitativa vinjettstudie undersökte lärares skillnader i attityder och interventionsstrategier mot fysisk-, verbal-, social- och nätmobbning. Åtta vinjetter beskrev samtliga mobbningsformer i en enkät som besvarades av 114 grundskolelärare från olika städer i Sverige. LÄS MER
5. Det som inte löst sig på fritiden kommer tillbaka in i skolan : En studie om fritidshemspersonals attityder och uppfattningar om arbete mot kränkande behandling på nätet.
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mittuniversitetet/Avdelningen för utbildningsvetenskap; Mittuniversitetet/Institutionen för utbildningsvetenskapSammanfattning : Studiens syfte är att undersöka fritidshemspersonalens attityder och uppfattningar om kränkande behandling på nätet, samt deras uppfattning om verktyg för att motverka mobbning som sker på nätet. Detta har studerats genom en kvantitativ undersökning i form av en enkät som besvarats av personal arbetande på fritidshem i Sverige, samt genom två halvstrukturerade kvalitativa intervjuer med utbildade fritidslärare arbetande i olika verksamheter i samma kommun. LÄS MER