Sökning: "nätverk INOM REKRYTERING"

Visar resultat 1 - 5 av 34 uppsatser innehållade orden nätverk INOM REKRYTERING.

  1. 1. I hjärnan på en sportagent : En kvalitativ studie om vilka faktorer en sportagent behöver ta i beaktande vid en rekrytering av en fotbollsspelare till internationella klubbar.

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Fredrica Lundström; Carla Strandberg; [2023]
    Nyckelord :Sportagent; fotboll; spelare; rekrytering; relation; marknadsföring; förtroende; ansvar; kunskap; nätverk.;

    Sammanfattning : Denna uppsats är en kvalitativ forskningsstudie som undersöker vilka kulturella och sportsliga faktorer en sportagent bör ta i beaktande vid en rekrytering av en fotbollsspelare till internationella klubbar. En sportagent är en administrativ, rådgivande och förmedlande roll inom en fotbollsspelares sportsliga karriär för att fotbollsspelaren ska få optimala villkor inom de rekryterande klubbarna. LÄS MER

  2. 2. En kvinnlig kollega bland andra : Hur företag i IT-branschen arbetar med att jämna ut könsfördelningen

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för system- och rymdteknik

    Författare :Joel Elenius; Michaela Risvall; [2021]
    Nyckelord :Jämställdhet; IT-branschen; könsfördelning; rekrytering; mångfald; arbetsmiljö;

    Sammanfattning : Det råder en brist på kvinnor inom IT-branschen trots år av åtgärder på regerings- ochföretagsnivå. Denna avsaknad leder bland annat till brist på innovation, kreativitet ochminskad konkurrenskraft. LÄS MER

  3. 3. Marknadsföra känslan : En undersökning om visuell attraktion vid marknadsföring för unga

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för teknik och estetik

    Författare :Marco Ivicic; Carl Daag; [2020]
    Nyckelord :Marketing; Distribution; Recruitment film; Ventilation; Context; Emotion; Marknadsföring; Distribution; Rekryteringsfilm; Ventilation; Kontext; Känsla;

    Sammanfattning : Marknadsföringens grund är spridning av information. Upplysning sker genom distribution till riktad intressegrupp som konsumerar marknadsföringens budskap. Marknadsföringen slår igenom om åskådaren köper budskapets känsla. Upplevelse av känslan utgår ifrån innehållets kontext som tilltalar individen emotionellt. LÄS MER

  4. 4. REKRYTERING, KULTUR OCH SYNEN PÅ KÖN : En studie om hur den ojämna könsfördelningen reproduceras i en mansdominerad bransch

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Sociologiska institutionen

    Författare :Freja Boström Sandin; Tobias Johansson; [2020]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Arbetsmarknaden i Sverige präglas av tydlig könsuppdelning. Detta är något som avspeglar sig i byggbranschen som är en mansdominerad bransch. Denna studie undersöker hur personer som arbetar med rekrytering inom byggbranschen förhåller sig till detta i en rekryteringssituation. LÄS MER

  5. 5. Användandet av sociala medier vid rekrytering i mediebranschen

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Julia Diogo; [2019]
    Nyckelord :Recruitment; Recruitment process; Social media; Personality; Freelancers; The media industry;

    Sammanfattning : Denna studie behandlar reklambyråers användning av sociala medier i rekryteringsprocessen av tillsvidareanställda respektive frilansare. Syftet är att förstå hur sociala medier används förrekrytering och hur arbetsgivare inom mediebranschen resonerar kring detta. LÄS MER