Sökning: "når alla elever målen"

Visar resultat 1 - 5 av 43 uppsatser innehållade orden når alla elever målen.

  1. 1. "Man kan inte rodda i det själv..." En kvalitativ studie om samarbete och ansvar för elevers matematiklärande i årskurs F-3.

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogik

    Författare :David Brunhage; [2023-08-07]
    Nyckelord :jurisdiktion; matematiksvårigheter; speciallärare; specialpedagog; samarbetskultur;

    Sammanfattning : Denna uppsats handlar om hur klasslärare och specialresurser samarbetar kring elever i matematiksvårigheter inom årskurs F-3. Specialresurs används i texten som ett begrepp som inte gör skillnad på yrkesgrupperna speciallärare och specialpedagog. LÄS MER

  2. 2. Lärares arbete med elever som inte når betyget E i engelska på högstadiet

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för beteendevetenskap och lärande

    Författare :Dushanka Traykvoska Nedelkovska; [2023]
    Nyckelord :engelska; lärares arbete; högstadiet; godkänt betyg; kvalitativ; intervjuer; deltagande observationer;

    Sammanfattning : Den här uppsatsens syfte är att undersöka vilka erfarenheter ämneslärare har i sina möten med elever som inte når godkänt betyg i engelska på högstadiet. Fokus ligger på ämneslärarnas upplevelser av elevernas skolsituation, vilka anpassningar lärarna tycker att eleverna har mest nytta av, hur mål och utveckling synliggörs men också hur de utformar undervisningen för dessa elever som preciseras även i frågeställningarna. LÄS MER

  3. 3. ”Att anpassa undervisningen har på senare år blivit en förutsättning för att få en lyckad undervisning som når fram till alla” : En kvalitativ enkätstudie om lärares syn på och förhållningssätt till inkludering och jämlikhet i ämnet idrott och hälsa.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för idrottsvetenskap (ID)

    Författare :Sandra Anna Thour; Maikel Odicho; [2022]
    Nyckelord :idrott och hälsa; inkludering; jämlikhet; social rättvisa; läroplansteori; ramfaktorteori;

    Sammanfattning : Lärare har i uppdrag att skapa en inkluderande och jämlik undervisning för alla elever. Syftet med denna studie är att skapa en ökad förståelse kring lärares syn på och förhållningssätt till inkludering och jämlikhet i skolämnet idrott och hälsa. LÄS MER

  4. 4. Inkludering av elever med AST i matematikundervisning : En litteraturöversikt av undervisningsstrategier

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälle

    Författare :Daniel Hagström; Dennis Jönsson; Isak Petersson; [2022]
    Nyckelord :undervisningsstrategier; inkludering; autismspektrumtillstånd; matematikundervisning;

    Sammanfattning : Skolan har ett särskilt ansvar för elever som av olika anledningar har svårigheter att nå målen med utbildningen, trots detta är det en stor andel grundskoleelever med autism som inte når kunskapsmålen i matematik. Syftet med följande litteraturöversikt är att presentera undervisningsstrategier som främjar inkludering i matematikundervisning för elever med autismspektrumtillstånd (AST). LÄS MER

  5. 5. Utomhuspedagogik som undervisningsmetod : En undersökning om lärares beskrivning av utomhuspedagogik som undervisningsmetod i naturvetenskap

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Mittuniversitetet/Institutionen för matematik och ämnesdidaktik

    Författare :Annelie Frost; [2019]
    Nyckelord :utomhuspedagogik; centralt innehåll; naturvetenskap; elevers lärande; PCK;

    Sammanfattning : Tidigare forskning har bland annat visat att elevers lärande gynnas av att ämnesinnehållet i de naturvetenskapliga ämnena undervisas utomhus där eleverna får möta det i autentiska miljöer. Det abstrakta som går att läsa i läroböckerna blir mer konkret när eleverna får arbeta med alla sinnen. LÄS MER