Sökning: "nöjd medarbetare"
Visar resultat 1 - 5 av 19 uppsatser innehållade orden nöjd medarbetare.
1. Hållbara ledare för en hållbar framtid: inte bara på papper : En kvalitativ fallstudie om hur ledare praktiserar det hållbara ledarskapet i en VUCA värld
Kandidat-uppsats, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikationSammanfattning : Bakgrund: Ledare i dagens samhälle leder sina organisationer och medarbetare under ständig förändring. VUCA världen, en osäker och komplex värld som saknar en tydlighet om vad som komma skall för morgondagen. LÄS MER
2. Kvalitet i samspelet mellan chef och medarbetare, arbetstillfredsställelse, rapporterad arbetsprestation och mental hälsa vid distansarbete
Kandidat-uppsats, Högskolan Kristianstad/Fakulteten för lärarutbildningSammanfattning : Corona-pandemin har inneburit ett paradigmskifte när det gäller distansarbete. Många företag ser över hur de ska organisera arbetet och fördelningen mellan kontor eller distansarbete. LÄS MER
3. "Så länge ni sköter er bra och det verkar ni göra så är jag nöjd, så behöver jag inte lägga mig i" : En kvalitativ studie om första linjens chefers psykosociala arbetsmiljö inom regional hälso- och sjukvård
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Pedagogiska institutionenSammanfattning : Anställda spenderar en stor del av sin tillvaro på arbetsplatsen och den psykosociala arbetsmiljön blir då en viktig faktor för att främja ett längre och mer hållbart arbetsliv. Rollen som första linjens chef kräver idag stor kunskap och förmåga för att hantera de krav som finns från organisation, medarbetare, chefer samt lagar och förordningar. LÄS MER
4. Hindrande och möjliggörande faktorer vid en implementeringsprocess till aktivitetsbaserat kontor : En kvalitativ studie
Magister-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för arbetshälsovetenskap och psykologiSammanfattning : Bakgrund: Vi spenderar en stor del av våra liv på arbetet och det är därför viktigt att det utformas på så sätt att det främjar vårt välbefinnande och vår hälsa. Aktivitetsbaserat kontor (ABW) blir allt mer modernt att införa och det kan vara viktigt med en genomtänkt implementeringsprocess för att förbereda anställda. LÄS MER
5. Kund- och medarbetarnöjdhet samt dess förbättringsmöjligheter : En studie gjord i en serviceleverans
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för teknikvetenskaperSammanfattning : The study has been made in association with a facility management company where the service delivery to a specific customer has been studied. The purpose of the study is to map the main factors that makes both the customer, and the employees that work in the delivery process, satisfied in order to get the rating for customer and employee satisfaction up. LÄS MER