Sökning: "nöjda medarbetare lönsamhet"
Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden nöjda medarbetare lönsamhet.
1. Faktorer för lönsam ridskola : intervju med åtta ridskolechefer
Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Anatomy, Physiology and BiochemistrySammanfattning : Ridning är en av Sveriges största sporter med en halv miljon utövare (SvRF 2014). Cirka en tredjedel av landets invånare kommer enligt Jordbruksverket (2013a) på något sätt i kontakt med hästar. Svenska Ridsportförbundet (SvRF) är ansvarig organisation för sporten och verkar under Riksidrottsförbundet (Risshytt-Collman et al. 2012). LÄS MER
2. Missnöjesprocessen : Hur hanterar företag kundmissnöje?
M1-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagandeSammanfattning : Företag kan inte bara konkurrera med låga priser för att ”vinna” sina kunder längre, med de svenska detaljhandelskedjorna Expert och Onoffs konkurser som exempel. Lönsamhet är ett företags yttersta mål, men om inte intäkterna kan täcka kostnaderna kan en eventuell konkurs vara nära. LÄS MER
3. Lönsam Decentralisering?
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Examensarbetets titel: Lönsam Decentralisering? -Hur ser sambandet ut mellan decentralisering, nöjda medarbetare, nöjda kunder och lönsamhet? Seminariedatum: 2012-05-31 Ämne/kurs: FEKH95, Examensarbete kandidatnivå, 15 högskolepoäng Författare: Sara Berneheim, Rana El-Hajj Moussa och Malin Hammarlund Handledare: Rolf Larsson Fem nyckelord: Ekonomistyrning, banksektorn, balanserat styrkort, decentralisering, medarbetar- och kundnöjdhet. Syfte: Uppsatsens syfte är att belysa hur decentralisering påverkar människor och lönsamhet. LÄS MER
4. Utbildning av personal inom detaljhandeln. Hur utbildning prioriteras och hanteras - satsas det på utbildning av personal inom den svenska detaljhandeln?
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Under de senare åren har detaljhandeln upplevt en högre konkurrens till stor del på grund av globaliseringen. Det har resulterat i ett ökat konkurrenstryck för handeln och en större prismedvetenhet hos konsumenterna (Persson, 2005). Kundrelationer och kundnöjdhet har därmed fått en större betydelse inom handeln (Kotler et al., 2002, s. LÄS MER
5. Lönsam arbetsmiljö eller arbetsmiljö för lönsamhet? : en studie om effekter av systematiskt arbetsmiljöarbete
Kandidat-uppsats, Sektionen för Hälsa och SamhälleSammanfattning : I studien undersöks hur införandet av ett systematiskt arbetsmiljöarbete kan påverka en organisation. Många arbetsplatser saknar ett fungerande systematiskt arbetsmiljöarbete, men alla företag är beroende av att personalen mår bra och får vara frisk och därmed kan vara effektiv på sitt arbete. LÄS MER