Sökning: "nöjesshopping"
Hittade 5 uppsatser innehållade ordet nöjesshopping.
1. Den förklädde konsumenten - en uppsats om manligt konsumtionsbeteende
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Syftet med denna uppsats är att finna faktorer vilka uppmuntrar manlig klädkonsumtion. Vi genomförde en fallstudie där studieobjektet var shoppingintresserade män och arenan en herrklädesbutik. LÄS MER
2. De stora drakarna eller strösslet på glassen? En studie kring sambandet mellan unga konsumenters köpbeteende och köpcentrums butiksutbud i Malmö
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Populationen i Malmö har under senare år utvecklats till en av de yngsta i Sverige, med antalet nyinflyttade som en bidragande faktor. Samtidigt föryngras och förnyas staden även på andra håll då det restaureras och byggs upp nya köpcentrum. Trots denna utveckling har det noterats en likhet av butiksutbud köpcentrumen emellan. LÄS MER
3. Shopping som nöje - en studie om butikers förutsättningar att göra shopping till ett nöje
Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Shopping kan vara ett nöje oavsett om kunden har en uppgift eller inte. Målet för de flesta butiker är att göra shoppingupplevelsen till ett nöje. Detta kan butikerna i fallstudien göra genom att först och främst erbjuda ett unikt och trendigt sortiment. LÄS MER
4. Butiksatmosfären och kundens uppfattning
M1-uppsats, Institutionen för teknik och samhälleSammanfattning : Konkurrensen om kunderna blir allt hårdare och numera konsumerar vi inte bara det som är nödvändigt utan även ur ett nöjesperspektiv, shopping har blivit en fritidsysselsättning och ett sätt att umgås för många. När det gäller nöjesshopping så blir själva upplevelsen och intrycken i butiken en avgörande faktor för om kunden väljer att handla i butiken, butikskommunikationen är där med ett viktigt konkurrensmedel vid kampen om kunderna. LÄS MER
5. Butikskoncept : - och det mervärde det skapar
Magister-uppsats, Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Konsumenterna i studien visar på en mångfald av beteenden när det kommer till hur de påverkas av butikskonceptet. Upplevelserna i butikerna är många och varierar mellan konsumenterna. Olika typer av konsumtion skildras, bland annat genomförs nöjesshopping och målorienterad shopping av konsumenterna i studien. LÄS MER